Hallo allemaal,
Ik heb een vraag en hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb de bovenstaande boon nu twee weken in de maler, hij blijft echter nogal zurig. Ik heb op veel verschillende manieren geprobeerd dit eruit te halen, helaas zonder succes.
Wellicht is het de boon die mij niet aanstaat, maar misschien doe ik iets niet goed.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Lagere doseren en fijner malen (normaal 18 gram nu 17 en 16 gram)
Lange Pre-infusie 5-10 seconden en lage druk. (hendel op 10 uur ongv). Soms zelf hendel steeds beetje tegenhouden voor nog lagere druk.
Temperatuur verschillen: langer of korter flushen en zelfs helemaal niet flushen.
Ik gebruik de strega met EP 14 bakje en de Eureka Olympus (van Bobbee waar ik erg blij mee ben!!!). Ik weeg alles af en time eveneens. Normaal gebruik ik 18 gram bonen en rond 36 a 40 gram koffie. Met deze boon speel ik met deze parameters. Ik WDT en de extractie ziet er, zover ik kan beoordelen goed uit.
Koffie is overigens 2 weken oud. Water smaakt prima. Alles is schoon.
Ik zal kijken of ik een filmpje kan maken. Iemand wellicht nog tips? Of heeft iemand ervaring met deze boon? Dan hoor ik het graag!
Gr Bart
Peru Cajamarca smaakt mij zuur.
1
Laatst gewijzigd door Capulus op ma 08 okt 2018, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...
Roaster: Huky500
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...
Roaster: Huky500