Ascaso dream pid gebruikerservaringen

1
Hallo,

Wij zijn voornemens om een Ascaso dream pid aan te schaffen. De looks spelen hierbij een belangrijke rol (eerlijk is eerlijk) maar natuurlijk willen we ook van lekkere koffie genieten.

Op internet kan ik weinig (objectieve) reviews vinden, vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Is er iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

Alvast bedankt!

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

6
Toegegeven gaat het hier dus wel degelijk om een PID-uitvoering, blijkt na wat zoekwerk op google..

Mijn voornaamste zorgen liggen bij "1 jaar extra garantie op het thermoblock!". Als een verkoper mij dat trots zou mededelen over een boiler zou ik niet heel enthousiast worden voor dat bedrag..

Daarnaast is het totale waterreservoir goed voor 1,3 liter. Dat wordt geregeld aanvullen.. na het koffiezetten, stomen en schoonmaken!

Zou hem graag eens proberen, ben vooral benieuwd naar de effectiviteit van zo'n PID thermoblock! Maar om hem nu in te ruilen voor mijn Silvia met PID.. Liever niet ;-)

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk

7
In dezelfde prijsklasse o.a. een Bezzera Unica, Expobar Leva en voor €100,- meer een Rocket Apartemento of een Expobar Brewtus.
Smaken qua uiterlijk verschillen natuurlijk, en ik kan mij voorstellen dat je een Silvia niet mooi vind, maar voor €1.000,- is een Ascaso niet de beste keus.
Je zult er best fatsoenlijke koffie mee kunnen maken. Het grote bezwaar is echter de bouwkwaliteit. Reken op een levensduur van 5 jaar, waar bovengenoemde suggesties makkelijk 20 jaar mee gaan.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

8
Of een SAB pratika. Horeca kwaliteit en ook snel warm. 58mm zetgroep dus veel accesoires en lekker klein. Interessante apparaatje als je het mij vraagt voor een scherpe prijs!

"SAB ist eine kleine, aber sehr interesante Maschinenmanufaktur in Mailands norden. Unter anderem arbeiteten sie eng mit Vibiemme zusammen, fertigte lange Zeit in co-produktion mit ECM Milano, und cooperiert nach wie vor mit Rocket Espresso zusammen. Auch wenn eher für die Gastronomie produziert wird, haben wir uns hier deren Sahnestück geschnappt."

http://www.rimprezza.de/epages/63241512 ... cale=de_DE

http://www.rimprezza.de/epages/63241512 ... M_Praktika
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!