Even voorstellen: Jan-Willem

1
Beste allen,

Mijn naam is Jan-Willem, 42 jaar oud, woonachtig in Jutphaas (Nieuwegein). Sinds twee weken volg ik dit forum. De hoogste tijd om mij voor te stellen.

Sinds een jaar of tien meer met koffie in de weer. Direct gestart met een brewtus expobar iv en een compak k10 met doser. Vond het altijd leuk om handmatig mijn espresso’s en cappuccino’s te maken. Door drukte ging het niet verder dan dat. Werk, jonge kids, saxofoon spelen in bandjes en klussen aan ons monumentaal huis vroegen mijn aandacht.

Recent kreeg mij Brewtus iv kreeg recent kuren, een defect overdruk ventiel. Vervolgens belandde ik op dit interessante forum en begon het te kriebelen. Zelf op YouTube gekeken hoe te vervangen maar omdat hij wel erg vast zat weggebracht. Ik twijfelde al een tijdje over evt aanpassing met rotarypomp. Uiteindelijk besloten om dat niet te doen.

Ik las op internet en op dit forum positieve geluiden over de Lelit Bianca en heb gisteren de knoop doorgehakt en deze mooie machine besteld. Hij wordt vrijdag geleverd. Nu nog even zien wat ik met mijn Brewtus ga doen als hij gerepareerd is.
Morgen verse boontjes scoren bij Koffielab en lekker aan de slag. Zinin!

Dit forum ga ik zeker veel raadplegen bij mijn zoektocht naar perfecte shots.
Lelit Bianca
Compak 10

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

2
Hoi en Welkom op het forum en bedankt voor je voorstelling!

Wat gaaf dat je de Lelit Bianca hebt gekocht, bij onze vrienden van het forum: Vintage Espresso Machines? Daar loopt een mooie aanbieding momenteel, zo niet kun je nog even annuleren en hem daar bestellen. ;)

We zien je wel verschijnen met vragen, iedereen helpt graag dus dat komt goed.

Grt!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

7
Zojuist kwam Roland van vintage espresso machines mijn Bianca brengen. Apparaat is een stuk mooier afgewerkt dan mijn oude expobar en zo veel stiller. De vele accessoires erbij zijn ook een aanwinst. Ik las ergens op internet dat de Bianca’s mondiaal al uitverkocht raken. Ben blij met de mooie aanbieding.

Eerst een paar shots met oude boontjes. Vervolgens Verse boontjes (branddatum afgelopen maandag) van koffielab (el Salvador Himalaya) afgewogen (ook maar meteen weegschaaltje van Acaia Lunar aangeschaft) en gemalen en gewoon op de standaard manier mijn eerste shots gemaakt... wat een resultaat. In het verleden woog ik nooit af.

Bianca kan wel eens voor slapeloze nachten gaan zorgen dit weekend (cafeïne overdosis).
Lelit Bianca
Compak 10
Bijlagen