Graag zou ik van jullie wat advies willen hebben. Ik ben op zoek naar een goede 2e hands maler. Op marktplaats kwam ik de zenith 65e tegen voor € 345,00.
Ik was de trotse bezitten van een expobar brewtus, maar vanwege omstandigheden heb ik die helaas van de hand moeten doen. Even zo dom geweest een uitstap te maken naar een volautomaat maar daar ben ik snel van terug gekomen. Ik heb nu een degelijke Silvia gekocht en erg content met haar. Basis model. Geen pid. Ik begin weer gewoon lekker bij het begin.
Maarrrr ik wil deze ronde dus wel zeker zijn van een goede maler. Ik twijfel tussen aanschaffen van de zenith of toch nog even rustig verder kijken. Wat zouden jullie adviseren?
Sandra
Re: Eureka zenith 65e
2https://link.marktplaats.nl/m1344358394
Staat niet heel veel info bij en de Peter van de advertentie is in Breda en in Tilburg tegelijk gevestigd volgens MP.
Voor ietsje meer heb je een nieuwe Mignon maler bij Van Pommeren in Utrecht, bijvoorbeeld, of voor wat minder een BB005, ook nieuw.
Staat niet heel veel info bij en de Peter van de advertentie is in Breda en in Tilburg tegelijk gevestigd volgens MP.
Voor ietsje meer heb je een nieuwe Mignon maler bij Van Pommeren in Utrecht, bijvoorbeeld, of voor wat minder een BB005, ook nieuw.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Niet helemaal met Franse eens.
Als je nieuw een vergelijkbare Eureka wilt moet je minstens kijken naar de 55mm. Die zijn nieuw ook geen €300,-
De Eureka uit de advertentie is vergelijkbaar, zo niet beter dan een Super Jolly E.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Als je nieuw een vergelijkbare Eureka wilt moet je minstens kijken naar de 55mm. Die zijn nieuw ook geen €300,-
De Eureka uit de advertentie is vergelijkbaar, zo niet beter dan een Super Jolly E.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
4Hij kan me weinig vertellen van het apparaat. Heeft een zaak overgenomen incl apparatuur. Apparatuur verkoopt hij. Hij komt bij me langs en neemt hem mee zodat ik hem kan proberen. Waar moet ik dan op letten?
5Gewoon even koffie mee zetten. Is het resultaat heel goed, dan kopen dat ding en voorlopig gewoon blij mee wezen.
Eventueel wat budget vrijhouden om nieuwe maalschijven erin te (laten) zetten en je zit gebeiteld.
Dat de verkoper bereid is langs te komen en je het ding uit te laten proberen vind ik een goed teken, het is zo te zien geen gooi- en smijtwerk.
Eventueel wat budget vrijhouden om nieuwe maalschijven erin te (laten) zetten en je zit gebeiteld.
Dat de verkoper bereid is langs te komen en je het ding uit te laten proberen vind ik een goed teken, het is zo te zien geen gooi- en smijtwerk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6Waar merk ik aan of schijven vervangen moeten worden en weet je misschien ook waar ik dat dan het beste kan laten doen? (Sorry voor alle vragen)
7Als je er uitstekend verrukkelijke koffie mee kan bereiden, zou ik niet over de maalschijven in zitten.
Je kunt de machine demonteren en kijken of de maalschijven beschadigingen hebben, die kunnen optreden als er bijvoorbeeld eens een steentje tussen de koffiebonen is meegekomen. Met je nagel kun je proberen of de snijranden nog goed scherp zijn.
Daar is ook wat op tegen: tenzij je erg handig bent, is demontage en weer in elkaar zetten van de maalkamer een zeer nauw luisterend karwij waarbij het van het grootste belang is dat je geen vuiltje of korrel hebt laten zitten aangezien anders de schijven niet lekker zijn uitgelijnd.
Dus als het allemaal perfect werkt, niet aan prutsen, en als je twijfelt, naar een van de handige mannen van het forum lopen. HanR kan bijvoorbeeld al veel, en zo zijn er meer al naar gelang waar je woont.
Je kunt de machine demonteren en kijken of de maalschijven beschadigingen hebben, die kunnen optreden als er bijvoorbeeld eens een steentje tussen de koffiebonen is meegekomen. Met je nagel kun je proberen of de snijranden nog goed scherp zijn.
Daar is ook wat op tegen: tenzij je erg handig bent, is demontage en weer in elkaar zetten van de maalkamer een zeer nauw luisterend karwij waarbij het van het grootste belang is dat je geen vuiltje of korrel hebt laten zitten aangezien anders de schijven niet lekker zijn uitgelijnd.
Dus als het allemaal perfect werkt, niet aan prutsen, en als je twijfelt, naar een van de handige mannen van het forum lopen. HanR kan bijvoorbeeld al veel, en zo zijn er meer al naar gelang waar je woont.
8Ontzettend bedankt voor je heldere uitleg en advies! Gaat helemaal goedkomen!9
9Als je er een kleinere bonencontainer op zet, dan past die ook nog onder je keukenkastje.
https://www.vanpommeren.nl/eureka-zenit ... 350gr.html
https://www.vanpommeren.nl/eureka-zenit ... 350gr.html
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO