De elektronische pre infusie zoals PTI beschrijft, doe ik ook wel. Stevige E61 achtige shots. De elektronische preinfusie geeft ook een herhaalbaar element als onderdeel van je werkwijze. Zal de betere helft dankbaar voor zijn. Mijn betere helft is vooralsnog niet verder gekomen dan kijken naar de Bianca. (En drinken van de espresso natuurlijk)
Het is grappig om te zien dat de druk in de loop van het shot bij gelijk blijvende stand van de paddle terug loopt door het eroderen van de puck. Misschien hoef je de flow dan dus niet extra terug te brengen. Ik doe dat meestal wel, soms ook niet en merk niet echt een duidelijk verschil in smaak.
Vandaag slow koffie met de Bianca gemaakt. Grof gemalen niet aangestampt. Klein beetje de paddle open en dan helemaal dicht, blooming. Dan langzaam in 3 minuten druppelend een kopje door laten lopen. Smaakte niet verkeerd, maar het waren geen bonen voor slow en ik heb ook te weinig ervaring met slow voor een goed oordeel. Leuk dat het kan, maar het voelt alsof het niet hoort...
Re: Lelit Bianca
141Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1V2 || KINU M47|| Niche Zero