Verkennende zoektocht nieuwe (hand)maler

1
Ik ben een verkenning aan het doen naar een nieuwe maler.

Mijn gedacht nu is een handmaler enkel voor espresso
Kinu m68?
Malhgut mg1?
.....

Alternatief is een niche.

Wat zijn jullie tips? Welke malers moet ik zeker eens checken of juist mijden?

Ik merk precies wel dat de types die ik zoek 2dehands moeilijk te vinden zijn. Of is dit maar een gedacht?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Verkennende zoektocht nieuwe (hand)maler

2
Mahlgut zou ik nooit meer willen hebben! Is echt hard werken om koffie te malen. Kinu M68 is de beste handmaler tot nu toe. Met vacuümpomp om de maler vast te zetten, heel belangrijk voor comfort. Oudere modellen van de m68 hebben dat pompje en voetplaat niet!
Niche heb ik net zelf gekocht.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3
Oudere modellen van de m68 hebben dat pompje en voetplaat niet!
Maar door de versnelling ook niet echt nodig!

Eens met Bobbee: de Mahlgut maalt net als de HG One en Pharos erg zwaar. En bij erg lichte branding gewoon te zwaar. De M68 en de Helor Stance malen veel fijner door de versnelling.

Echter qua formaat is de Niche niet veel groter. Deze maler heeft alle voordelen van een handmaler, maar dan met motor.

De Kinu M47 is ook te overwegen zo lang het gaat om een paar shots per dag.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

6
bobbee schreef: ma 03 dec 2018, 22:54
seels schreef:ben zeer benieuwd naar de bevindingen van de niche. ik weet niet of ik voor die prijs een van voorgenoemde handmalers kan vinden?
Dat zijn toch dingen die je heel eenvoudig zelf kunt vinden? Of begrijp ik je vraag verkeerd?
was meer een constatatie dat de prijs van de niche zeer scherp is. en dat ik benieuwd ben naar ervaringen. ik weet niet waar je de vraag in ziet bobbee? of begrijp ik jou dan weer verkeerd?

7

seels schreef:
bobbee schreef: ma 03 dec 2018, 22:54
seels schreef:ben zeer benieuwd naar de bevindingen van de niche. ik weet niet of ik voor die prijs een van voorgenoemde handmalers kan vinden?
Dat zijn toch dingen die je heel eenvoudig zelf kunt vinden? Of begrijp ik je vraag verkeerd?
was meer een constatatie dat de prijs van de niche zeer scherp is. en dat ik benieuwd ben naar ervaringen. ik weet niet waar je de vraag in ziet bobbee? of begrijp ik jou dan weer verkeerd?
Je stelt zelf de vraag : "ik weet niet of ik voor die prijs een van voorgenoemde handmalers kan vinden?"
Dus, je begrijpt mij niet verkeerd, je bent nu duidelijker. En het klopt, de Niche is zeer scherp geprijsd. (daarom heb ik hem ook gekocht) recensies online zijn doorgaans erg goed! Je kunt meer vinden op de bekende fora zoals HB, kaffeenetz en coffeeforums als je dat wilt. Hier op Koffiepraat zijn nog niet veel reviews.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!