Er zijn voldoende reparateurs die je boiler even van een isolatiedekentje kunnen voorzien.
Voor zover ik weet hebben ECM, Expobar en Rocket dit trouwens standaard..
Re: En toen de machine nog...
12Goed punt! Had ik nog niet bij stil gestaan.HanR schreef:Er zijn voldoende reparateurs die je boiler even van een isolatiedekentje kunnen voorzien.
't maakt m'n shortlist alleen nog niet korter...
Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
ECM Mechanika V Slim, Niche Zero
13Hoeft ook niet.
Aan de andere kant:
Totaal budget minus een goede maler maken je shortlist wel een stuk korter..
Ik heb zelf een Compak E5 (en ja, het kan altijd beter) die voorlopig mag blijven.
De ultieme machine moet nog even wachten.
Ik heb een tijd een ECM Technica 4 gehad. Geweldige machine. Tweedehands erg leuk. Maar met een minder dure machine kun je net zo goed koffie zetten.
Aan de andere kant:
Totaal budget minus een goede maler maken je shortlist wel een stuk korter..
Ik heb zelf een Compak E5 (en ja, het kan altijd beter) die voorlopig mag blijven.
De ultieme machine moet nog even wachten.
Ik heb een tijd een ECM Technica 4 gehad. Geweldige machine. Tweedehands erg leuk. Maar met een minder dure machine kun je net zo goed koffie zetten.
14De nieuwe bfc's hebben geïsoleerde boilers. Dit ter info!
Ik zou voor de bianca gaan.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
15Dank voor de input!bobbee schreef:De nieuwe bfc's hebben geïsoleerde boilers. Dit ter info!
16Isolatiedekentje moest er bij mijn Expobar in het 6e gebruiksjaar vanaf (die nimmer dag én nacht aanstaat). Was dé boosdoener van muffe penetrante stoffige branderig warme stank die heel subtiel 'aan' alles op en aan machine ging hangen. Dus ook kopjes (opening naar boven!) op warmplaat bovenop, en mijn gevoelige neus. Dus het is niet 'alles'... uiteindelijk.HanR schreef: vr 28 dec 2018, 22:13 Er zijn voldoende reparateurs die je boiler even van een isolatiedekentje kunnen voorzien.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
17Bij de Rocket die ik kocht was de voering van de boiler het eerste wat we eraf trokken tijdens de inspectie 
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
18Het kan een fijne spons worden zo in de machine. Ik laat hem er vooralsnog mooi omheen zitten. Wellicht hebben ze er nu bij de nieuwere machines ook weer ander metriaal gevonden? Wie weet...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
19Oudere Expobarren hebben heerlijk wollige isolatiewol, dat verwordt tot een smeuïg stinkend oranje papje.
Geslotencel-schuim is het beste.
Om te voorkomen dat er lekwater van het anti-vacuüm ventiel tussen boiler en isolatie loopt ventiel met afvoer slangetje plaatsen.
Geslotencel-schuim is het beste.
Om te voorkomen dat er lekwater van het anti-vacuüm ventiel tussen boiler en isolatie loopt ventiel met afvoer slangetje plaatsen.
20Dank jullie wel heren! Een muffe lucht is ook niks, getver!
De wollige isolatie van Expobar vergeleken met de nette isolatie van een ECM (bijv) is nou net zo een detail waar ik wat mee wil.
ECM +1, Brewtus - 1.
De wollige isolatie van Expobar vergeleken met de nette isolatie van een ECM (bijv) is nou net zo een detail waar ik wat mee wil.
ECM +1, Brewtus - 1.