Bedankt voor de input allemaal!
Dirk Jan, het klinkt alsof invriezen voor jou een goede oplossing zou kunnen zijn. Gewoon bij binnenkomst een kilotje in een luchtdichte trommel in de vriezer, wel even laten ontdooien alvorens te openen.
Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?
12Bij de Action en Xenos hebben ze verschillende formaten wekpotten voor een lage prijs. Ideaal om 80-200gr per keer in te vriezen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
13Meestal een kilo, soms nog een klein probeerzakje er bij. 
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
14Ja, heb ik ook gedaan, maar de vriezer is het huis uit. Vandaar nadenken over een andere methode / inkoopbeleid.Pti schreef: Dirk Jan, het klinkt alsof invriezen voor jou een goede oplossing zou kunnen zijn. Gewoon bij binnenkomst een kilotje in een luchtdichte trommel in de vriezer, wel even laten ontdooien alvorens te openen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
15Dan in de koelkast! Werkt ook goed.Dirk Jan schreef:Ja, heb ik ook gedaan, maar de vriezer is het huis uit. Vandaar nadenken over een andere methode / inkoopbeleid.Pti schreef: Dirk Jan, het klinkt alsof invriezen voor jou een goede oplossing zou kunnen zijn. Gewoon bij binnenkomst een kilotje in een luchtdichte trommel in de vriezer, wel even laten ontdooien alvorens te openen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!