Beste allemaal,
Ik ben momenteel in het bezit van een Vibiemme domobar en een Macap M4D. De Macap recent aangeschaft en dit was een goede investering voor m'n koffie, wat een verschil met de vorige molen!
Nu ben ik aan het kijken voor een tweedehands espresso machine als vervanging van de Vibiemme. Ik drink zelf alleen maar espresso, maar mijn vrouw en gasten veelal cappuccino en ik wil daar nu ook wat serieuzer mee aan de slag gaan. Vandaar dat ik opzoek ben naar een machine die dit tegelijk kan.
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een Bezzera Magica (of mitica/giulia) en een expobar brewtus 3 of 4. De Bezzera vind ik qua design een stuk mooier, maar naar mijn idee is de Expobar een betere machine met de dubbele boiler en de PID. Mijn schoonvader heeft de Magica en hij is er zeer tevreden over. Maar waar doe ik nu verstandig aan?
Wie kan en wil mij helpen?
Groeten,
Reinier
Re: Bezzera of expobar?
2Brewtus is mooi maar dan wel de 4. De 3 is niet zo best gebouwd. Bezzera is een HX dus zul je eerst moeten bepalen of je een DB of HX wil. Beide zullen elkaar weinig tot niks ontlopen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
Re: Bezzera of expobar?
3Waarom een van die twee?
Kleine Rocket ook goede keuze!
En heel anders: Profitec 300. Geloof dat ik die zou verkiezen boven genoemde machines. Mooie dual boiler met PID en quasi verzadigde groep door ringboiler. Relatief snel opgewarmd. Wel EX4 pomp er in zetten voor rustigere druk opbouw.
Kleine Rocket ook goede keuze!
En heel anders: Profitec 300. Geloof dat ik die zou verkiezen boven genoemde machines. Mooie dual boiler met PID en quasi verzadigde groep door ringboiler. Relatief snel opgewarmd. Wel EX4 pomp er in zetten voor rustigere druk opbouw.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs