Rancilio Silvia V3: geen water uit zetgroep

1
Sinds enkele dagen komt er geen water meer uit de zetgroep. Via het stoompijpje komt er heet water uit, of stoom, afhankelijk van de functie die geactiveerd wordt. Water loopt terug in het reservoir, bij activeren van de zetgroep. Op basis van informatie uit verschillende fora en enkele websites, kom ik tot de voorlopige conclusie dat de 3-wegklep verstopt zit of de spoel is kapot. Een defecte pomp of kapotte boiler lijkt me niet, omdat het stoompijpje functioneert zoals normaal.

• Recentelijk geen ontkalking uitgevoerd
  • Backflush met Cafiza enkele dagen eerder uitgevoerd.
  • Na het laatste kopje cappuccino heb ik per abuis de stoomknop aan laten staan, een uurtje ongeveer. Daarna kwam er geen water meer uit de zetgroep. Normaal gesproken kan dit als gevolg hebben dat je boiler kapot gaat; dat lijkt niet het geval.
De 3-weg klep heb ik weten te demonteren. Echter krijg ik de bout op geen enkele manier los, en dus valt de 3-wegklep niet schoon te maken. Ook de schroef die normaliter aan de (plastic) uitloop vast zit, valt met geen mogelijkheid los te krijgen.

Afbeelding

Het gaat dus om het loskrijgen van de schroef bovenaan, en de koperen onderaan. Andere suggesties hoe het oorspronkelijke probleem op te lossen zijn natuurlijk van harte welkom :-)
(Oh, en mocht het echt niet lukken, dan staak ik verdere demontage en ga ik langs bij 1 van beide Peters (Kafko/De Goede)