Even voorstellen..
Jaren geleden begon ik met een Krups espressoapparaat. Best leuk om mee te stoeien en er kwam best goede koffie uit. Espresso kocht ik altijd gemalen simpelweg omdat ik geen geld over had voor een maler. Wat moest ik met zo’n ding omdat je ook gemalen koffie kunt kopen.
Van mijn moeder kreeg ik een oude maler om zelf mee te oefenen. Dit bleek een slagbonenmaler er deze is totaal ongeschikt voor espresso.
Later kocht ik mijn eerste echte machine, een Gaggia Classic. Nog steeds geen maler. Altijd veel plezier van gehad. Sinds twee maanden echter veel problemen. Aan uit schakelaar defect, thermostaat en thermische zekering er uit.
Tijd voor wat nieuws. Sinds twee weken een Rancilio Silvia en een Ascaso steel 1 maler. Gekocht bij Koffiewarenhuis waar ik zeer prettig ben geadviseerd. 1 week mee geknoeid en nu dan de juiste instelling gevonden. Genieten van heerlijke cappuccino. De Gaggia voor onderdelen verkocht.
Het zijn sieraden in de keuken, maar belangrijker is de koffie. Geen spijt van deze aankoop.
Re: Weer een nieuwe koffieleut!
2Welkom en leuk verhaal!
Kleine stapjes tegelijk.
Nu is er geen weg meer terug:
Versgebrande bonen;
Betere molen;
Pid op je Silvia
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Kleine stapjes tegelijk.
Nu is er geen weg meer terug:
Versgebrande bonen;
Betere molen;
Pid op je Silvia
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Re: Weer een nieuwe koffieleut!
3Nou Palrob, welkom.
We gaan vast meer van je horen...?!
We gaan vast meer van je horen...?!

Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60