Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

11
Jaro schreef: do 28 mei 2020, 22:38 Even een hele stomme vraag: je hebt wel het vlinderklepje op de wateraansluiting opengezet nadat je hem hebt aangesloten op de waterleiding?
Dat zou wel heel stom zijn... :oops: misschien in mijn enthousiasme vergeten, dit ga ik vanavond even nakijken.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

12
Oeps :oops: :oops: :oops:

Kraantje stond nog dicht.........

De eerst espresso is gezet, die was nog niet geweldig, moet nog even uitzoeken hoeveel gram koffie, maalgraad, enz.
@Jaro en Tekork, aangezien jullie ervaring met deze machine hebben wat zijn ongeveer jullie basis parameters, heb ik een beetje een startpunt.

Eerst maar een tijdje proberen en wat espresso's maken, na de zomer maar eens uit elkaar halen, schoonmaken en waar nodig onderdelen vervangen.

Update,
de eerst drinkbare espresso :)

heb nu 15 gram bonen gedaan, het begint er op te lijken.
Laatst gewijzigd door ArjanV op vr 29 mei 2020, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

20
Niet helemaal, je vergelijkt nu een procon pomp in jouw machine met een fluidotech als voorbeeld en die zien er anders uit.

Je klusje:

Kraan dicht, met de zeskant de hele bypass incl stelschroef uit de pomp halen. Een poosje in de ontkalker, oringetje vervangen, smeren en weer terug in de pomp plaatsen.

Espresso op 16bar is vechten tegen de bierkaai, dus ik zou er zeker even werk van maken de bypass gangbaar te krijgen!