Re: WDT

11
Alternatief is het voorbeeld van FransG volgen en een puqpress kopen. Dan ben je van alle tampvormen, naaldroerstokken en prikkers af, alleen dat is echt kostbaar. Dus voorlopig maar even door met die meerstaps-puckprep. Kwam eergisteren een koffievriendje langs met een Tamper van Pullman The Bigstep a raison de €268,00, doe er een Duomo the Eight bij en de OCD, en dan kom je al heel dicht in de buurt van die puqpress.

12
On theorie kan eem puq press geen WDT ding vervangen. Ik snap ook niet wwt de verklaring er voor zou kunnen zijn. Tampen is Tampen, roeren is roeren. Hoe kan het 1 het ander vervangen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
Is dat je nog nooit gelukt met handmatig tampen? Zit maar 1 ding op, ik ga stoppen met wdt en flink oefenen met tampen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

15
Met roeren / klutsen / harken en tampen kan het ook prima.

Ik was benieuwd naar dat PUQ tamp ding en vond 'm verrassend goed. In huiselijke kring handig omdat dan 'iedereen' het kan, en in een café handig omdat het veel tijd bespaart.

Wanneer we weer vrij en onbezorgd reizen kunnen we het eens samen uitproberen / vergelijken, bij jou of bij mij thuis aan de Londiniums
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
bobbee schreef: zo 06 mar 2022, 13:09 Is dat je nog nooit gelukt met handmatig tampen? Zit maar 1 ding op, ik ga stoppen met wdt en flink oefenen met tampen.
Als jou dit eenmaal lukt, kun je misschien ook wel cursussen hier in geven. Zou een hoop tools in ruimte schelen op het aanrecht .

Ik meld me alvast aan bij je, bij deze :lol:
Coffee, sleep, Coffee, repeat

18
Ik heb nu de ronddraaiende leveller geprobeerd. Dat ziet er strak uit en tamp heel fijn altijd recht. Ik heb alleen het idee dat hier aan de onderkant maar weinig resultaat wordt geboekt.

Ik heb tot gisteren de palmtap geprobeerd in combinatie met de 3-ijzerdraadjes-Amazon hark. Dat ging al stukken beter.

Sinds gisteren heb ik de acupunctuur rake van Arjan. Dat is qua werken en resultaat echt een groot verschil ten positieve. Je moet wel subtiel werken anders buig je misschien een naaldje.

PuqPress is voor mij niet van toepassing. Wordt ik thuis gesloopt denk ik...

- Erik
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

19
Ik zou mij diep ongelukkig voelen als ik mijn tamper niet meer kan gebruiken, het hoort bij het ritueel. Tis niet zo dat ik er op los tamp, gaat met beleid en duw niet harder door dan nodig is. Resulteert altijd in een mooie droge puck en een heerlijk eindresultaat. Zeker met mijn nieuwe stoompijp.