Re: Channeling

11
omeCo schreef: do 23 jun 2022, 18:35 En alle andere dingen waar het niet aan kan liggen, waar laat je die?
aan de bonen kan het niet liggen dus ik heb doorgaans van 3-4 brandingen of meer 230g bonen liggen

meerdere tampers waaraan het evenmin kan liggen

4 malers

zo goed ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
Zoals zo vaak het geval is, lijkt hier toch sprake van een samenloop van omstandigheden. Met de schone douchezeef lukt het om channelling te voorkomen. Maar deze koffie blijft gevoelig voor channelling, dus zonder een zeer secure puck prep lukt het niet om channelling te vermijden. En ieder kopje koffie loopt met ander tempo door en kan anders smaken. Kortom, een lastige boon!

Afijn, goed voor het perfectioneren van de techniek en als de hopper leeg is, dan is het proefpakket van het Hoofdkwartier aan de beurt.

14
HeinK schreef: vr 24 jun 2022, 08:21 Zoals zo vaak het geval is, lijkt hier toch sprake van een samenloop van omstandigheden. Met de schone douchezeef lukt het om channelling te voorkomen. Maar deze koffie blijft gevoelig voor channelling, dus zonder een zeer secure puck prep lukt het niet om channelling te vermijden. En ieder kopje koffie loopt met ander tempo door en kan anders smaken. Kortom, een lastige boon!

Afijn, goed voor het perfectioneren van de techniek en als de hopper leeg is, dan is het proefpakket van het Hoofdkwartier aan de beurt.

Ik zit momenteel met hetzelfde issue. Branddatum van 21 Juni, de ene kop koffie een echte heerlijkheid, de volgende begint mooi, maar begint na een seconde of 15 te stralen alsof er geen Puck meer over is.

Toch is de puck zelf mooi in vorm en zie ik niet echt grote kanaaltjes lopen oid.

Sommige boontjes, die willen gewoon echt niet!

Hoofdkwartier, dat wordt, zoals ze zelf zo mooi zeggen, genieten voor je! 8-)
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

15
Warheart schreef: wo 06 jul 2022, 18:45de ene kop koffie een echte heerlijkheid, de volgende begint mooi, maar begint na een seconde of 15 te stralen alsof er geen Puck meer over is.
Misschien zijn de boontjes wat moeilijker maar als shot 1 prima gaat moet je dat ook met shot 2 3 etc zo kunnen doen.

Ligt dan andere dingend aan de bonen, al kan deze boon wat gevoeliger zijn voor slordige handling.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Ik werk zelf met IMS bakjes en een IMS douche scherm.

Het kan inderdaad dat de puckprep lichtjes afwijkt tov elkaar. Maar als ik het vergelijk met de laatste 6 bonen die ik heb gehad, is het bij dit specifieke boontje even wat minder vergevingsgezind, haha.

Maar de smaak is overall wel erg goed hetzij soms een tikkeltje zurig. Maar niet vervelend ofzo :ugeek:
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *