Het probleem is opgelost! Uiteindelijk ben ik naar Kafko gereden, waar Peter het probleem meteen wist op te lossen. Er bleek een hele ring te missen in het bovenste ventiel - de vorige eigenaar repareerde diverse koffiemachines, maar blijkbaar was dat geen expert.
Ook bleek de pomp veel te langzaam druk op te bouwen, en was er een veer kom in het onderste ventiel. Inmiddels werkt hij goed, alleen is de druk nog iets te hoog. Ik heb daar toch maar een nieuw overdrukventiel voor gekocht.
Ik zoek nu alleen een portafilter met goede manometer om de druk af te stellen (mijn machine heeft geen manometer). Weet iemand of je rond Amsterdam dat ook bij een winkel kunt lenen bijvoorbeeld? Het is een duur ding die ik denk ik nooit meer nodig heb.
Re: Oude Vibiemme single boiler: veel stoom normaal?
12Fijn opgelost en Peter had de druk ook voor je kunnen instellen.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”
13Ik geloof dat ik wel een Amsterdams adres weet waar je zo'n ding even kan gebruiken, maar dan zou je je machine wel mee moeten nemen daarheen want ik denk niet dat hij die spullen zomaar even uitleent. Zijn inderdaad niet goedkoop.Pierre schreef: vr 19 aug 2022, 12:31 Weet iemand of je rond Amsterdam dat ook bij een winkel kunt lenen bijvoorbeeld? Het is een duur ding die ik denk ik nooit meer nodig heb.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
14Het overdruk-ding was versleten, waardoor die niet meer te draaien viel met een schroevendraaier op dat moment. Ik merk dat de druk nu (11 bar) misschien toch iets te hoog is. Bij sommige koffie loopt die bij 16 gram en malen op de fijnste stand al vrij vlot door, en ik las ook dat channeling sneller een probleem is, waardoor ik deze nu toch maar even vervang.Tekork schreef: vr 19 aug 2022, 13:00 Fijn opgelost en Peter had de druk ook voor je kunnen instellen.
15fransg schreef:Ik geloof dat ik wel een Amsterdams adres weet waar je zo'n ding even kan gebruiken, maar dan zou je je machine wel mee moeten nemen daarheen want ik denk niet dat hij die spullen zomaar even uitleent. Zijn inderdaad niet goedkoop.Pierre schreef: vr 19 aug 2022, 12:31 Weet iemand of je rond Amsterdam dat ook bij een winkel kunt lenen bijvoorbeeld? Het is een duur ding die ik denk ik nooit meer nodig heb.

Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40