Re: Iemand ervaring met Obatala Coffee?

12
Een Acaia is degelijk, als die het vandaag doet dan over 3 jaar ook wel, tenzij je 'm zelf vaak laat vallen e.d. ;-)

Dan is een 'box mover' / dropshipper zonder "wie zijn wij" met een mooie website als doorgeefluik geen groot risico.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

16
fransg schreef: di 11 okt 2022, 10:14 Top!

Er kan sowieso niet vreselijk veel fout gaan, het is geen criminele bende die je gaat chanteren. Er is gewoon geen fysieke 'winkel' met een 'persoon' die wat voor je kan doen.
Ik zat even op die site te kijken van BVB Media, ze hebben de site van Obatala trots in hun protfolio, misschien de side business van de eigenaar van de bedrijf of zo... Wel indrukwekkend dat ze voor 23:00 besteld, volgende dag in huis kunnen waarmaken als zo'n klein bedrijf.

Hoe dan ook, als ze gewoon de telefoon opnemen dan durf ik het er wel op te wagen. Chantage of wat dan ook was ik heus niet bang voor, maar stel dat er bijvoorbeeld iets is met de waterbestendige coating van de Acaia of zo, dan is het toch wel fijn ergens aan te kunnen kloppen.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

17
Gelijk even gebeld, na een paar minuten wachten kreeg ik iemand aan de telefoon. Ik gok dat ze een callcenter voor zich hebben werken die opnemen als ze zelf niet bereikbaar zijn (wat wederom best indrukwekkend is). Hoe dan ook, ze zijn dus bereikbaar. Ik heb alleen even gevraagd naar de voorraad van de Acaia, gaan ze mij over terugbellen. So far so good denk ik dus.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

20
maurice1 schreef: di 11 okt 2022, 11:00Wel indrukwekkend dat ze voor 23:00 besteld, volgende dag in huis kunnen waarmaken als zo'n klein bedrijf.
Dat is ook weer niet zo moeilijk voor een dropshipper. Ik denk inderdaad dat dit een 'hobby' is van een webbouwer, die ook dropshipper sites maakt. Misschien omdat hij koffie toch leuk vindt en ook de ervaring van zijn klanten wil meemaken.

Het idee is van dropshipping is dat je de 'virtuele' middle man bent tussen degene die de voorraad beheert (vroeger importeur geheten) en de klant (de betaler). Dus bij iedere bestelling pak jij je marge en heeft de groothandelaar weer een verkoop, en de logistieke afdeling van de groothandelaar doet de rest. Als je online een wasmachine koopt gaat het ook zo. Er zijn er nog weinigen, die een winkeltje hebben en met die machines sjouwen.

Voor sommigen is dit een springplank naar meer. Want als je echt inkoopt krijg je uiteraard mooiere prijzen en kan je ook producten aanbieden die niet via dropshipping geleverd kunnen worden. Dus wellicht gaat Obatala wel die richting in! Als de ondernemer (die toch echt een KvK nummer heeft en dus traceerbaar is) een koffieliefhebber is, dan moet hij zich toch vooral even op dit forum melden.

Voor anderen is het gewoon een manier om - zonder omkijken - iedere maand een (klein?) plusje te maken.

Maar goed, een pure dropshippingsite is natuurlijk een beetje saai. En de prijzen van Obatala zijn zo te zien ook een beetje doorsnee. Kortom, niet echt een nieuwe speler in de markt, maar wel helemaal 2022. En het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als de man achter Obatala zich hier meldt en zijn bevindingen deelt.