Re: WAFO espresso baskets

11
bobbee schreef:Besteld! 200 usd, valt mij reuze mee voor een goed filterbakje. Is wel stuk duurder dan een VST bakje maar ja, daar kun je dalijk niet meer interessant mee doen op Facebook en Instagram. En daarbij heb ik. 5000 gaatjes in mijn hoofd en heb daardoor mijn verstand verloren en een filterbakje besteld.

(niet dus he...)
Afbeelding

Afbeelding

16
Als dat mandje dezelfde uitwerking heeft als een WAFO etc. maar dan voor €40 ipv €200 dan zou het lucratief zijn. De gaatjes bij een normaal mandje lopen niet door tot de uiterste rand en zijn ook grover. Of dat tot mindere of betere extractie leidt, zo ja of dat merkbaar is, daar is op youtube al een en ander over gezegd. Of dit mandje even goed presteert als een WAFO, dan moet je beide hebben. En dan is vanuit individuele basis financieel het voordeel weg.

17
Ik vraag me ook af voor welk probleem die dure mandjes de oplossing zou bieden.

Als iemand er niet in slaagt een lekkere espresso te zetten kan dat aan heel veel liggen maar met wat er nu gewoon op de markt is kan het goed lukken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
fransg schreef:Ik vraag me ook af voor welk probleem die dure mandjes de oplossing zou bieden.

Als iemand er niet in slaagt een lekkere espresso te zetten kan dat aan heel veel liggen maar met wat er nu gewoon op de markt is kan het goed lukken.
Helemaal mee eens. Maar ja, dan zouden al die zinneprikkelende discussies hier over 65mm en 98 mm ook ophouden te bestaan. Laten we daar dan gewoon mee doorgaan.
Afbeelding

Afbeelding

19
fransg schreef: do 27 apr 2023, 09:59 Ik vraag me ook af voor welk probleem die dure mandjes de oplossing zou bieden.

DIt. En ik krijg de indruk dat de WAFO mandjes in het leven zijn geroepen voor de professionele markt - naar ik denk te begrijpen zijn deze mandjes meer idiot-proof. In dat licht is het gebruiken van een Ali product met onbekende levertijden en dito garantie misschien niet raadzaam. Ik laat de WAFO en Weber Unibasket aan me voorbij gaan.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

20
ErikvW schreef: do 27 apr 2023, 11:08 voor de professionele markt - naar ik denk te begrijpen zijn deze mandjes meer idiot-proof.
Als de horeca meer betaalt en langere contracten biedt aan barista's dan komt het ook minder voor dat idioten aan de kostbare apparatuur zitten te kloten ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino