Re: WAFO espresso baskets

2
Is dat wat, heb dat gister zitten bekijken. MAAR $200 per mandje vind ik zelfs aan de dure kant. De extractie met de bottemless komt in den beginne over de gehele breedte, ik denk dan gelijk of alles wel in een klein espressokopje valt. Maar 3000 gaatjes ipv 700. En RVS.

5
omeCo schreef: zo 27 nov 2022, 20:52 See for yourself.

De flow gaat wel heel hard en de kleur lijkt ook nogal licht, misschien erg lichte branding?

Het grote voordeel zou zijn dat je dan geen papiertje onder en metalen schermpje bovenop je puck nodig hebt

Maar die heb ik al niet nodig ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Los van de prijs vind ik het nogal verwarrend dat ze gelijk 4 uitbrengen. Welke heb je dan nodig?

Blends hebben voor 'liefhebbers' vaak een negatieve associatie en oneven extractie wordt niemand blij van. Lichte brandig is in Amerika de heilige graal, dus zo'n Brian stuurt dan ook op de Single Origin Espresso Spirit. Ik betwijfel dan weer of dat de juiste is als je liever zoete medium roasts drinkt. Je wilt ze dus eigenlijk vergelijken voordat je €200 (of voor de vergelijking €800) uitgeeft.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

7
Ik onderdruk mijn angst om iets te missen / fomo / fear of missing out

En wacht het wel even af.

Ik kan me wel voorstellen dat een firma zo'n product bedenkt. Liefst nog een wereldkampioen barista ermee laten spelen.

Als dan wereldwijd slechts 10.000 hippe koffieshops zoiets bestellen loopt het toch lekker.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
Besteld! 200 usd, valt mij reuze mee voor een goed filterbakje. Is wel stuk duurder dan een VST bakje maar ja, daar kun je dalijk niet meer interessant mee doen op Facebook en Instagram. En daarbij heb ik. 5000 gaatjes in mijn hoofd en heb daardoor mijn verstand verloren en een filterbakje besteld.

(niet dus he...)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

10
Oh. Zag dit bakje met de langwerpige gaatjes op een Socratic instagram post.
Leek me wel aardig - tot ik de prijs zag...

Zakelijk mogelijk nog ergens vaag interessant (3 maanden return on investment?) - maar ik hou het voorlopig wel bij de VST/IMS/Decent-bakjes (en evt de papieren filters)