Re: Grotere maalschijven maar toch langzamer???
11Wat heb je dan precies schoongemaakt? Alleen de maalkamer of heb je ook de snuit los en leeg gehaald?

De nieuwe bonen zijn in bestelling en inderdaad een goede tip om het met een volle hopper eens te proberen.Pti schreef:Of het door de bonen komt is gelukkig makkelijk te testen door er eens wat andere koffie in de gooien. Ik zou dat sowieso ook eens proberen met een half-volle hopper, als dan 6 a 7 seconden duurt voor 18 gram dat weet je dat de molen naar behoren functioneert.

omeCoffee schreef:En hoe doen je andere bonen het zonder die vork?

Je kan even eerst kijken met een whiteboard stift hoe de uitlijning zit. Als de schijven grotendeels in contact komen hoef je er in iedere geval ook geen zorgen om te maken.MichaelvDuuren schreef: di 16 jul 2024, 10:27 Ik lees in deze discussie: Maalschijven uitlijnen
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Over het uitlijnen van de maalschijven. Nu vond ik zelf dat wanneer ik de mijne na het schoonmaken weer afstelde dat het klinkt alsof de schijven op een (klein) deel elkaar raken maar de rest van de schijf nog niet. Alsof er een kronkel in de velg van je fiets hebt en tegen je spatbord aanloopt.
Kan dit ook veroorzaken dat de machine minder snel maalt?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Terug naar “Koffiemolens & malers”