16
door EstherM
Het is alweer even geleden dat ik mijn struggle met jullie gedeeld heb. Hierbij een UPDATE!
Mijn huis heeft veel glas en (nog) geen zonwering. Ik heb de afgelopen maanden last gehad van een hele lage luchtvochtigheid in huis. Ik kwam erachter dat dat best veel invloed kan hebben op je bonen/maling. Ik maalde helemaal niet constant, dus dat was al ellendig.
Nu heb ik een 1,5 week luchtvochtigheid ongeveer tussen de 30-35%.
Inmiddels maar eens een keer gewisseld van bonen om nog maar wat te proberen. Blend 1 van ZWARTE ROES.
De omschrijving:
De chocolade ondertoon van de Capricornio samen met de volle en iets fruitige Giraldo zorgen voor een samensmelting van de mooiste smaken. Drink 'm als straight up espresso, of als latte of cappuccino. Het is een waar genot!
Maar ZUUR of BITTER (want proef ik het verschil wel???). Heb er inmiddels alweer een halve zak doorheen gedraaid om ergens te komen. Zetadvies:
Koffie 19 gram
Maling Fijn
Water 38 gram
Ratio 1:2
Time 0:29
Temp 93 °C
Toen belande ik op de temperatuur van mijn Rocket TCA Appartamento. Ik zag een review op YouTube, die hebben er 3 uitvoerig getest en blijkt de machine niet richting de 93 graden te komen ondanks +45 minuten opwarmen in de heetste stand (stand 4). Dus ik dacht; nu heb ik het, want de stand niet aangepast, die zal nog wel op de medium default stand staan.
Helaas, hij stond al op stand 4, dus daar win ik niks meer mee.
Ik heb net een shot gezet van 18,9 en 40 gram output in 9 sec vooraf + 25 seconden doorlooptijd vanaf de 1e drup. Ik heb een screenshot van de Bean Conqueror app toegevoegd.
Ik zal de hendel iets eerder dicht moeten zetten om op die 38 gram te belanden.
Als ze 0:29 zeggen; is dat dan vanaf hendel omhoog? of vanaf 1e drup?