Re: Waar moet een goede molen aan voldoen?

13
Ik hoor eigenlijk alleen maar geweldige verhalen over die molen, daar krijg je vast geen spijt van. Laat je ons ook even weten hoe deze bevalt?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

14
Ola,

Ik maak al een tijdje gebruik van een compak k6. Een super ding daar ik er ook 2 timers op gebouwd heb. Maar,, ik vind dat er best veel herrie uitkomt tijdens het malen. Nu is het zo dat de k6 1300 rpm maalt en een k10 Conic/Pro barista 300 rpm. Kan er iemand iets zeggen over het geluidsverschil tijdens het malen tussen beide malers? Is er veel verschil of nauwelijks?

ik hoor het graag.
Ecm Technika III met rotatiepomp, Elgato Eve en E61 thermometer; Mahlkonig K30 Vario; OCD V2 WBC; EspressoGear Primo Tamper, Nuova point kopjes

16
Goed dat je blij bent met de Superjolly. Maar een jolly en k6 hebben nogal dezelfde eigenschappen qua geluid.

Wie heeft er ervaring met een compak k10 en kan iets vertellen over het geluid tijdens het malen?
Ecm Technika III met rotatiepomp, Elgato Eve en E61 thermometer; Mahlkonig K30 Vario; OCD V2 WBC; EspressoGear Primo Tamper, Nuova point kopjes