Re: Maalgraad ingebouwde molen Quickmill

11
Jura_Impressa schreef:Tja, beperkte verstelling bij de ingebouwde versie, maar je hebt er bij goede maalschijven ook niet veel nodig.

Iedereen die Quickies repareert weet dat de kranen slechts zijn. En als daar 90 euro voor gevraagd wordt, moet je daarvan niet de machine de schuld geven maar monteurs die zich eraan verrijken.
Ze wilden me een compleet nieuwe stoomarm opsturen a 90 euro.
Ik heb destijds voor 10 gulden o ringetjes gekocht bij de technische groothandel en in 10 jaar tijd 5x de o ringetjes vervangen.
Ik deed er 15 minuten over.

Maar de leverancier/reparateur verkocht zeker liever een complete arm. :x

Re: Maalgraad ingebouwde molen Quickmill

12
Bedankt nog voor alle reacties! Kreeg inderdaad (na alles losschroeven) de molen er niet uit, zal dus wel zwaar vervuild zijn. Als ik wat meer tijd heb/rust in mijn hoofd heb ga ik het nog eens proberen met de tips die ik hier gekregen heb.

Hoewel het apparaat er aan de buitenkant netejs uit zag voor een apparaat van 10 jaar oud, was ie niet zo goed onderhouden. Heb met een muntje de broeikop open gehad en dat was een verkleefde, zwarte rommel. heb het proberen schoon te maken, maar tevergeefs. Gelukkig heeft Euroquick een prima service en had de volgende dag al nieuwe materialen in huis. Kwaliteit van de koffie is sindsdien flink omhoog gegaan. Wil eigenlijk niet weten wat ik daarvoor allemaal binnengekregen heb :cry: