Ah dan was jij het die van de MP advertentie? Ik wilde de verkoper al vragen welke mooie molen dat was op die foto@3aan schreef:Kunststof maalgroep o.i.d. wel een conische, zolang je er geen kiezels in doet gaat het goed, dat zou ook fout gaan in mijn Fiorenzato subitoSpironski schreef:Ja, op zoiets kom je dan wel uit (ik schreef ook niet dat het onmogelijk was hè?).
Probleempje is natuurlijk dat het 2-de hands is, en dat wil OP (nog) niet. Maar ik veronderstel dat je met zo'n set-up tenminste wel redelijk espresso moet kunnen zetten. 4 Jaar oud is ook weer niet té oud (maar had die maler niet plastic maalschijf-dragers? (wat is het Nederlands woord?)), en zou goed onderhouden zijn.
Trouwens die maler van 67 euro daar komen nog de verzendkosten van de oosterburen vandaan bij en je weet ook niet hoe de staat is
Re: Beginner op zoek naar een espressomachine
12Je bedoelt deze, nu met ingekorte bonenreservoir;Hoenen schreef:Ah dan was jij het die van de MP advertentie? Ik wilde de verkoper al vragen welke mooie molen dat was op die foto@3aan schreef:Kunststof maalgroep o.i.d. wel een conische, zolang je er geen kiezels in doet gaat het goed, dat zou ook fout gaan in mijn Fiorenzato subitoSpironski schreef:Ja, op zoiets kom je dan wel uit (ik schreef ook niet dat het onmogelijk was hè?).
Probleempje is natuurlijk dat het 2-de hands is, en dat wil OP (nog) niet. Maar ik veronderstel dat je met zo'n set-up tenminste wel redelijk espresso moet kunnen zetten. 4 Jaar oud is ook weer niet té oud (maar had die maler niet plastic maalschijf-dragers? (wat is het Nederlands woord?)), en zou goed onderhouden zijn.
Trouwens die maler van 67 euro daar komen nog de verzendkosten van de oosterburen vandaan bij en je weet ook niet hoe de staat is

IMG_0491 by randstad fotografica, on Flickr
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
13Bedankt voor alle reacties! Het lijkt erop dat ik beter iets anders kan bedenken. Dan drink ik voorlopig gewoon uit mijn mokkapotje.
Toevallig nog goede tips m.b.t. een mokkapotje? Behalve dan een goeie koffiemolen kopen.
Bijvoorbeeld wat betreft temperatuur. Ik heb nl. een electrische kookplaat en het duurt nogal lang om hem op te warmen. Het best wachten tot hij helemaal warm is neem ik aan. Dan heb je de meest constante temp?
Toevallig nog goede tips m.b.t. een mokkapotje? Behalve dan een goeie koffiemolen kopen.
Bijvoorbeeld wat betreft temperatuur. Ik heb nl. een electrische kookplaat en het duurt nogal lang om hem op te warmen. Het best wachten tot hij helemaal warm is neem ik aan. Dan heb je de meest constante temp?
14Zoek eens op Mokkapotje, verbluffend moet je doen!!Hondenbrok schreef:Bedankt voor alle reacties! Het lijkt erop dat ik beter iets anders kan bedenken. Dan drink ik voorlopig gewoon uit mijn mokkapotje.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
15Ja, d'r is al vaker over geschreven. In het kort: met warm water opzetten op hete plaat, eraf zodra het pruttelt. Het is zaak om de boel zo koel mogelijk te houden, koffie houd niet van temperaturen boven de 96C.
En inderdaad verse bonen vlak voor tijd malen!
En inderdaad verse bonen vlak voor tijd malen!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
17Misschien is de Rancilio Silvia een goed idee? En dan eerst gemalen koffie kopen en sparen voor een bonenmaler 
BFC Junior Plus Pulsante | Mazzer Mini Electronic A | Reg Barber C-Ripple | Naked portafilter | ...
18Dat klinkt juist als een heel slecht idee.ChaimKwakman schreef:Misschien is de Rancilio Silvia een goed idee? En dan eerst gemalen koffie kopen en sparen voor een bonenmaler
Terwijl je spaart staat je Silvia stof te vergaren en minder waard te worden. Dan had je beter je geld op de bank kunnen laten staan totdat je allebei kon kopen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
19Klopt, maar als je nu een machine wilt kopen en koffie drinken... Een maand gemalen koffie is ook geen rampBluecold schreef:Dat klinkt juist als een heel slecht idee.ChaimKwakman schreef:Misschien is de Rancilio Silvia een goed idee? En dan eerst gemalen koffie kopen en sparen voor een bonenmaler
Terwijl je spaart staat je Silvia stof te vergaren en minder waard te worden. Dan had je beter je geld op de bank kunnen laten staan totdat je allebei kon kopen.
BFC Junior Plus Pulsante | Mazzer Mini Electronic A | Reg Barber C-Ripple | Naked portafilter | ...
20Vieze koffie is inderdaad geen ramp, maar wel jammer.ChaimKwakman schreef:Een maand gemalen koffie is ook geen ramp
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit