Re: flowmeter???

11
monteur is al langsgekomen en niks is opgelost. besturing systeem of hoe het ook mag heten (onderdeel met heel veel chips etc). is eerst gecontroleerd en kon geen fouten vinden. na nogmaals controleren bleek 1 van de chips niet meer goed zijn dus die dan maar vervangen. machine is opnieuw afgesteld alleen het knoppen probleem is er nog. ik krijg van de week een nieuw flowmeter opgestuurd en mag het zelf gaan vervangen. vind ik niet erg kan ook zelf er wat van leren. het ligt dus waarschijnlijk aan de flowmeter zoals ik eerder dacht. zal tijdens het vervangen foto's maken. en hiero posten. hoop daarna het probleem opgelost te zijn.

bedankt voor jullie hulp.

danny hanyan

14
nog 1 vraag. speedster is een pracht van een machine. maar wat is vergeleken met andere iteliaanse merken zo goed aan dan???? kees gebruikt onderdelen van andere merken zoals la marzocco etc. is het de manier het opgebouwt is of afgesteld is dat ze beter zijn???? heb nog nooit de eer gehad om er een espresso mee te mogen zetten. hopelijk op een dag zal ik het meemaken

groeten danny

ps: niet boos worden mensen is een vraag. ik weet dat zijn machines kunstwerken zijn.

15
Er zijn maar weinig fabrikanten die hun eigen onderdelen maken, de meesten kopen elders in en stellen zo hun machine samen. En dan komt het wel aan op kwaliteit van ontwerp, hoe alles samenwerkt, op elkaar is afgesteld, afwerking.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder