flowmeter???

1
beste mensen

ik heb een Chinese espresso machine in mijn zaak. merk doet er niet aan toe. denk niet dat het jullie kennen. het ontwerp en techniek is vergelijkbaar met een traditionele espresso machine.

mijn vraag is, afgelopen tijd doet het knoppen balk raar. soms doen de knoppen het helemaal niet en moet ik gebruik maken van het knop die zet groep constant water laat stromen. knoppen balk paneel van binnen is al vervangen met een nieuwe. en als de knoppen het dan soms doen dan blijft het zetgroep maar stromen en moet ik zelf uit zetten om te stoppen met zetten.

ook al heb ik juiste hoeveelheid water geprogrammeerd. alsnog het volgende kopje koffie zal niet de juiste hoeveelheid water afgeven. en soms doet het knopje helemaal niet.

ik denk niet dat de knopjes kapot zijn. die heb ik al vervangen. ik zat te denken dat het aan de flowmeter ligt. maar ben niet zeker. kunnen jullie me advies geven???? moet ik de flowmeter laten vervangen of kan het gerepareerd worden???? bedankt voor jullie hulp

danny hanyan

Re: flowmeter???

4
Nee hoor de onderdelen die je noemde waren mij geheel duidelijk, alleen de samenhang met het probleem kan ik nog niet helemaal plaatsen, ik kan je eigenlijk een heel goed advies geven en dat is een zeer kundig iemand bellen, kijk maar op http://www.kafko.nl daar vind het telefoonnummer, deze persoon is zeer billijk ook wat onderdelen aangaat en begeleid je door het hele proces, ze zitten in Hoogersmilde, wellicht enigzins bij je in de buurt, wij kunnen namelijk niet in je gegevens zien waar je resideert ;)

Adriaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
...ze zitten in Hoogersmilde, wellicht enigzins bij je in de buurt...
Nee, dat gaat niet lukken! Danny zit namelijk aan de andere kant van de aardbol (China).

Wat betreft het probleem: het lijkt mij op iets software-matigs? Maar ik heb er geen verstand van, zeg ik direct. Het lijkt me echter toch door de fabrikant opgelost te moeten worden, zo oud is die machine toch ook niet?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Baseer je dat alleen op het feit dat hij een Chinese koffiemachine bezit? of heeft hij die, als exportagent zelf hier naartoe gehaald ??

9
zit inderdaad in china. ga waarschijnlijk deze zaak sluiten en een nieuw zaak openen. ik houd jullie op de hoogte. wat machine betreft is ellende. machine zelf is zeer goed. ik heb met een paar iteliaaanse machines gewerkt en die van mijn is op vergelijkbaar niveau voor kwaliteit, afwerking en smaak. enige waar ik tegen aan loop is na service. tot nu toe doe ik alles zelf. behalve dit probleem dan, ik heb al geprobeerd om het binnen werk van de knoppen balk te vervangen door een nieuwe maar nog steeds het zelfde. als het software probleem is dan kan ik niet zelf oplossen. heb afgleopen maand heel vaak contact opgenomen met de leverancier zonder enige oplossing machine heb ik net iets langer dan een jaar.

gelukkig kan ik nog steeds goeie espresso maken maar wil natuurlijk machine in top conditie houden zoals ik het gekocht heb. ik hoop dat er snel een oplossing komt.

ik houd jullie op de hoogte van de nieuwe zaak. als 1 van jullie toevallig in de buurt is altijd van harte welkom voor een espresso.

groeten danny

10
Danny, wat je nog kan bekijken is, in/op het regelapparaat zitten een aantal stekkers aangesloten, je moet eens stekker voor stekker van deze afhalen en kijken of de draden wel een goed contact maken in de stekkers, ik heb het ook een keer gehad dat er een stekkertje niet goed was en de nodige ellende met foutopsporing etc. doe dat eerst eens, let wel het is alleen een suggestie en wees niet boos als het niet het benodigde resultaat oplevert. :?

Groet@3aan