Re: Thuismaler upgrade

11
Ik heb de knoop doorgehakt. Het word een Macap MD5, MXD of een Mahlkonig Prom. De Macap MXD en Mahlkonig Prom zijn van ongeveer dezelfde prijsklasse. De ander is 400-500 euro goedkoper. Diep in mijn hart zeg ik MD5 maar..........! Tenzij de andere hun geld echt waard blijken te zijn maar dat zal ik in de praktijk moeten zien denk ik.

12
merten schreef:Ik heb de knoop doorgehakt. Het word een Macap MD5, MXD of een Mahlkonig Prom. De Macap MXD en Mahlkonig Prom zijn van ongeveer dezelfde prijsklasse. De ander is 400-500 euro goedkoper. Diep in mijn hart zeg ik MD5 maar..........! Tenzij de andere hun geld echt waard blijken te zijn maar dat zal ik in de praktijk moeten zien denk ik.
Dus je bedoeld te zeggen dat je de knoop niet door hebt gehakt maar iets aangesneden.

ofzo. ;)
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

13
Wil je per sé een digitale versie? Ik weet het niet zeker, maar kan je voor ongeveer hetzelfde geld als de MXD niet een M7D kopen? Dan heb je niet de elektronica, maar wèl de 68mm conische schijven! Dat zal qua smaak toch weer beter zijn, en veel beter ook dan de M5D.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
merten schreef:Die Macap MD7 zit op 1400 euro wat ik er zo op het internet over heb kunnen vinden. En de Mahlkonig is niet digitaal volgens mij.
Ah, ik dacht dat de M7D iets goedkoper was. Maar dan nog: voor rond de €1000 zou mijn keuze de Compak K10 zijn. Dan heb je nog steeds 68mm conische schijven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
Spironski schreef:
merten schreef:Die Macap MD7 zit op 1400 euro wat ik er zo op het internet over heb kunnen vinden. En de Mahlkonig is niet digitaal volgens mij.
Ah, ik dacht dat de M7D iets goedkoper was. Maar dan nog: voor rond de €1000 zou mijn keuze de Compak K10 zijn. Dan heb je nog steeds 68mm conische schijven.
Nee.Dan zou ik mnogg ff doorsparen en de K10 electronic kopen.Voor 400 extra geen geklapper meer en een maler voor het leven.

18
cremalover schreef:
Nee.Dan zou ik mnogg ff doorsparen en de K10 electronic kopen.Voor 400 extra geen geklapper meer en een maler voor het leven.
Lijkt me prachtig. Maar zo veel geld. Ik kan welhaast niet geloven dat een niet fijnproever verschil van maling proeft vergeleken met een Vario Home bijvoorbeeld.

Zijn er dan wel eens echte, uitgebreide smaaktesten gedaan met het vergelijken van molens onderling, net zoals men wijn proeft?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

19
Dan heb je het over de K10 Fresh. De K10 GOD heeft die electronika niet, maar is ook doserless en kost dacht ik iets van €1050.

Lijkt me prachtig. Maar zo veel geld. Ik kan welhaast niet geloven dat een niet fijnproever verschil van maling proeft vergeleken met een Vario Home bijvoorbeeld.

Zijn er dan wel eens echte, uitgebreide smaaktesten gedaan met het vergelijken van molens onderling, net zoals men wijn proeft?
Ik denk dat je veel meer zou proeven dan je denkt, het is heus niet alleen maar te proeven door geoefende smaak-idioten.

En ja, er is uitgebreid getest en geproefd: het TGP op HB KLIK!. Ik zou er wat tijd voor uittrekken...

20
Wimula schreef: Zijn er dan wel eens echte, uitgebreide smaaktesten gedaan met het vergelijken van molens onderling, net zoals men wijn proeft?
Nope, nooit gedaan.
Maar grote malers zijn duurder en onpraktischer. Dus zullen ze wel beter zijn.

*gaat wat magische steentjes om zijn welhaast magischere interconnects tapen.
Afbeelding
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit