Re: Dosing funnel van DiRossi

16
Ik vraag me af of het materiaal voldoende voedselveilig is om er hete koffie in te schenken en uit te drinken.

Ook zal het weinig warmte opnemen en ik vind eigenlijk het mooie van de dikke espressokopjes dat ze de koffie snel af laten koelen waardoor je in korte tijd het verschil aan smaak tussen de eerste en de laatste slok kunt proeven. Voorheen kocht ik wel die "Bodum" dubbelwandige kopjes van dun glas, onder andere omdat ze er mooi uitzien maar eigenlijk vind ik de koffie er te heet in blijven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Uiteraard, het was ook niet serieus bedoeld en de afkeurende grijns op mijn gezicht had dat verraden maar dat zie je niet op ons interactieve forum!
Nog even geduld voordat we porselein kunnen printen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

19
fransg schreef:Ik vraag me af of het materiaal voldoende voedselveilig is om er hete koffie in te schenken en uit te drinken.

Ook zal het weinig warmte opnemen en ik vind eigenlijk het mooie van de dikke espressokopjes dat ze de koffie snel af laten koelen waardoor je in korte tijd het verschil aan smaak tussen de eerste en de laatste slok kunt proeven. Voorheen kocht ik wel die "Bodum" dubbelwandige kopjes van dun glas, onder andere omdat ze er mooi uitzien maar eigenlijk vind ik de koffie er te heet in blijven.
Heel herkenbaar. Ik heb ook 6 bodum glazen, ze zijn mooi, maar eigenlijk niet praktisch. Ook voor thee ofzo vind ik ze niet handig.
Het enige waar ze wel handig voor zijn is voor een volautomaat die cappuccino/machhiato's eruit schieten..dat is vaak toch al te koud bij het zetten, dan heb je nog een enigszins warm bakje bij het serveren/drinken :P.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

20
Nomad schreef:Het enige waar ze wel handig voor zijn is voor een volautomaat die cappuccino/machhiato's eruit schieten..dat is vaak toch al te koud bij het zetten, dan heb je nog een enigszins warm bakje bij het serveren/drinken :P.
Ook voor fotografie zijn ze leuk, of een filmpje waarmee je van de zijkant in slow-motion en macro het kolken van de espresso en de crema tijdens de extractie in beeld brengt, dat wil ik weer eens gaan doen.

Gisteren onderweg op de 1155km naar huis probeerde ik een automatenkoffie uit zo'n fraai uitziende erg grote automaat met vele mogelijkheden, maar de koffie was te heet in het kartonnen bekertje, ik probeerde nog met suiker maar heb het geheel dat € 2,50 kostte maar weggekieperd en een blikje cola afgerekend.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino