Re: Bezzara Strega onderweg

11
Gewoon zelf doen. Hij is makkelijk terug te bouwen voor eventuele garantie. Je kunt er ook een jaar mee wachten. Uiteindelijk begint de bodemplaat en de pompophanging te roesten als je de mod niet doet. De boiler wordt er ook niet mooier op zonder de mod. Waarom Bezzera het niet standaard doet weet ik niet want het kost niks extra en voorkomt veel problemen in de toekomst.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

12
Zelf doen... ok eigenwijs als ik ben gaan we dat dus gewoon doen. Het verhaal van vocht in de machine terwijl je dit kunt voorkomen met een simpele mod maakt me ook wat eigenwijzer zeg maar :-)

Nu ben ik zelf bij mijn geboorte met een technisch inzicht van een goudvis uitgerust dus wellicht dat jullie me een link of concrete technische omschrijving willen geven van de vacuumbreker en welke (maat/uitvoering) van de slang ? Zou jullie zeer dankbaar zijn en realiseer me dat ik veel vraag :cry:
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

13
lmg475 schreef:Volgens mij staat het hier beschreven

http://www.home-barista.com/levers/supe ... 29470.html

Maar de strega bezitters weten er wel meer over

Dit is inderdaad de draad waar alles omschreven staat maar ik haal daar niet uit welke ik exact moet hebben, kan zijn dat ik het gewoon niet begrijp maar ik zou graag van iemand horen welke ik precies moet hebben
welke slang (flexibel snap ik)
welke vacuumbreker... maat en waar in nl te krijgen?
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

14
Wat een piepert bij casabarista dan, ze leveren zelf een gemodificeerde strega die op vastwater en pomp kan. Dat is pas een mod die garantie op de proef stelt en dit extra Y-stukje, andere antivac valve en slangetje zou voor garantie problemen zorgen? De machine blijft er juist netter van, van binnen! Geen onnodige kalk afzetting op de boiler rond het anti-vacuum valve en onder de boiler roestige schroefjes e.d. !!!

En wat een engelen geduld moet jij hebben, al had je hem bij koffiewarenhuis besteld dan had je hem allang binnen! Geen slecht woord over casabarista maar omdat het een franchise onderneming is moet je het maar net treffen blijkt...er zitten een paar goede tussen.

Voor de onderdelen even Peter mailen van kafko met het volgende lijstje :

- 2 vacuum valves met slang aansluiting (1 extra voor als hij ontkalkt moet worden, dan kun je de nieuwe er zo opzetten en de ander rustig ontkalken en opbergen voor de volgende keer)
- 1 90° opzetstukje voor op de vacuumvalve
- 60 cm slang (1/4")
- 1 y-stuk 

Ik zal even kijken of ik nog wat foto's heb voor je van mijn strega.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

15
bobbee schreef:Wat een piepert bij casabarista dan, ze leveren zelf een gemodificeerde strega die op vastwater en pomp kan. Dat is pas een mod die garantie op de proef stelt en dit extra Y-stukje, andere antivac valve en slangetje zou voor garantie problemen zorgen? De machine blijft er juist netter van, van binnen! Geen onnodige kalk afzetting op de boiler rond het anti-vacuum valve en onder de boiler roestige schroefjes e.d. !!!

En wat een engelen geduld moet jij hebben, al had je hem bij koffiewarenhuis besteld dan had je hem allang binnen! Geen slecht woord over casabarista maar omdat het een franchise onderneming is moet je het maar net treffen blijkt...er zitten een paar goede tussen.

Voor de onderdelen even Peter mailen van kafko met het volgende lijstje :

- 2 vacuum valves met slang aansluiting (1 extra voor als hij ontkalkt moet worden, dan kun je de nieuwe er zo opzetten en de ander rustig ontkalken en opbergen voor de volgende keer)
- 1 90° opzetstukje voor op de vacuumvalve
- 60 cm slang (1/4")
- 1 y-stuk 

Ik zal even kijken of ik nog wat foto's heb voor je van mijn strega.
Dank voor je uitgebreide antwoord en tip dat ik bij Kafko terecht kan. Voor wat betreft mijn engelengeduld...mmmm niet echt maar de goede man was ziek en heeft me steeds netjes te woord gestaan en geadviseerd. Dat en het feit dat ik graag de lokale ondernemers "sponsor" maakt dat ik geduld oefen nu.

17
Waarom niet, ding kost 7 euro. Zijn de kosten niet. Ik draai de mijne eruit, nieuwe erin. Alles weer in elkaar, strega aan. Koffie.

En wanneer het uitkomt : Warm water, beetje citroenzuur oplossen, verkalkte antivacvalve uit elkaar in zuur oplossing en lekker laten liggen, weer in elkaar zetten en klaar.

@ piponld:
Hanr kan je natuurlijk ook de onderdelen leveren! Kafko en Hanr, beide goede leveranciers! ;)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

20
Zelf had ik ook altijd 2 vacuumbreakers. Het is het onderdeel wat het het eerste gaat begeven in een espressomachine en wat eenvoudig te vervangen is. Wat mij betreft zou je altijd een groepsring, douchescherm en extra vacuum breaker op voorraad moeten hebben.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer