Bezzara Strega onderweg

1
Beste Medeforummers,

vandaag na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een Strega besteld. Een in mijn ogen een prachtige machine en na enig onderhandelen ook voor mijn vrouw acceptabel (nee schat we hoeven geen gat te boren in je nagelnieuw aanrecht en ja lieverd ik ga een apart hoekje voor mijn gekte creëren zodat jouw keukenplan niet in de verdrukking komt)
Enfin nu nog even wachten op de dag dat we haar (nee niet mijn vrouw) kunnen uitpakken en in gebruik nemen en eerlijk gezegd.... liever gisteren dan vandaag zeg maar. We hebben de machine aangeschaft bij Casabarista Alkmaar gewoon omdat we daar een goed gevoel bij hebben en voor eventuele vragen of mankementen dan bijna naast de deur terecht kunnen.

@fransG... Londinium blijft prachtig en hebbe hebbe doch misschien als ik een paar jaar verder ben en net als jullie goede espresso kan maken :oops:

Begreep al via een ander forumlid dat er wellicht 1 aanpassing handig zou zijn namelijk het omleiden van overdruk ventiel naar de waterbak. Aangezien ik twee maal links heb gaat de goede man me daarbij helpen..waarvoor nu al mijn eeuwige dank.

Jullie nog andere tips / trucs / aanpassingen die ik mee dien te nemen?

Ik houd jullie op de hoogte van mijn avonturen.
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

Re: Bezzara Strega onderweg

2
Niet perse iets met aanpassingen, veel geduld hebben en niet na 2 x een mislukte koffie de spreekwoordelijke handdoek ter hand nemen.

Die omleiding naar de Lekbak was waarschijnlijk ook van Frans G. z'n hand in samenspraak met Peter van Kafko :P

Zorg vooral dat je water "klopt" :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Hi,

Nope, mod komt via homebarista (even zoeken op super strega). Simpelweg de vacuümbreker aansluiten op de waterbak ipv in de machine laten druppelen; een simpele aanpassing die iedere Strega eigenaar even zou kunnen doen; Zelfs met 2 linker handen maar daar gaat topicstarter ook achterkomen als ik te druk ben met koek happen.

Durf overigens te stellen dat als de mod van Frans was afgekomen, er een bijzonder mooi gemaakt onderdeel bij aan te pas was gekomen.... Wat Tije dan ook nog eens keurig had gelamineerd.... :D

Groet, Vincent

4
Sterkte met wachten!! ik hoop geen 10 weken zoals bij mij. En een goede maler heb je al. Kan niet mis gaan als je jezelf de tijd gunt om alles op elkaar af te stemmen.
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||

5
Há, goed gedaan! Zeer mooie set heb je straks staan, met goede bonen komt het dan echt alleen nog maar op jezelf aan. En inderdaad: gun jezelf even de tijd.

Moeilijkste komt nu het eerst: wachten. Sterkte er mee!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Geweldige machine en goede keuze geweest. Met de Strega is het doodeenvoudig om goede espresso te maken.

En wat cremalover al zei heb respect voor de hevel want hij kan hard bijten. Bedien de hendel dan ook nooit met natte handen. Allemaal niet moeilijk maar wel iets wat je jezelf aan moet leren. En laat de vrouw espresso maken zonder te flushen want dat kost ook nog de nodige kracht en is een handigheidje wat je moet leren, anders stuitert de machine de hele keuken door.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

8
Dank voor al jullie felicitaties en inderdaad nu is het grote wachten begonnen. Ik heb goede hoop dat t geen 10 weken gaat duren en zeer waarschijnlijk zelfs geen 10 dagen (fingers crossed).

Dat de Strega kan bijten is me inderdaad verteld en dat je niet met je gezicht erboven moet hangen ook... alles met beleid, mindfull en zeer zeker met respect.

De goede koffie zal echt bij mij en mijn beginnende kunsten vandaan moeten komen..aan de combi Mazzer - Strega gaat t niet liggen. En ja ik voel de druk :lol:
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

9
Gefeliciteerd met de aankoop. Casa Barista Alkmaar kan die omleiding vast ook aanbrengen, op mijn verzoek is het schone water -dat anders de lekbak inging- weer in het reservoir gegaan bij mijn Bezzera Galatea Domus. Kwestie van een slang naar de lekbak losmaken, andere slang naar het reservoir erop. Gepiept in iets van 5 minuten bij de aflevering door Casa Barista Den Haag als ik het me goed herinner (het is al wel iets van 8 of 9 jaar geleden :D ). En dus ook uiterst simpel in originele staat terug te brengen, mocht dat ooit nodig zijn.

10
Door een griepvirus was de Casabarista man helaas niet in staat om de machine op korte termijn aan mij te overhandigen maar ik kreeg vanavond een mailtje met de mededeling dat ik morgen ga horen wanneer de machine opgehaald kan worden... yep ik ben blij en vol verwachting zeg maar.

Daarnaast schreef hij in dezelfde mail dat hij de mod niet wil doen ivm garantie en daarnaast vroeg hij zich af wat het voordeel is van de bedoelde modificatie.... mmmm daar ben ik dan weer niet zo blij mee. Wellicht heeft hij als officiële Bezzera dealer ergens moeten afspreken dat hij niet meewerkt aan mod's die niet door Bezzera zelf zijn bedacht?

Wat is wijs? Toch zelf doen?