Re: Cadeau .

11
De sleutel tot goede koffie is verse bonen, en die bonen moet je malen net voor je ze gebruikt met een deftige molen. Dat kan een handmaler zijn, dan kan een elektrische molen zijn. Wat je vervolgens met dat maalsel doet hangt af van je eisen (of die van je vrouw liever). Je kan filterkoffie maken met een Hario, Clever Dripper, Chimex, ... Je kan een Aeropress gebruiken, een french press,.. mogelijkheden zat.
De stap van Nespresso naar echte goede espresso is zoals van Fieten naar formule 1 rijden.

Als je geen gedoe wilt is een Nespresso mss gewoon de beste oplossing. Tegenwoordig bestaan er genoeg alternatieven voor de capsules die goedkoper zijn.
Maar als ze een beetje moeite wilt doen zou ik voor het pad kiezen met de verse bonen. Malertje erbij, en met een Clever Dripper bvb kan iedereen lekkere koffie maken zonder dat het te technisch wordt. De koffie die je dan proeft heeft niets te maken met hetgeen uit de Nespresso komt ;)

(Je vraagt je vraag ook op een forum waar die-hard koffieliefhebbers zitten. Die gaan je nooit een Nespresso of volautomaat.aat aanraden. Aan vloeken in de kerk wordt hier niet gedaan! :D ;))
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

12
Jochen_P schreef:(Je vraagt je vraag ook op een forum waar die-hard koffieliefhebbers zitten. Die gaan je nooit een Nespresso of volautomaat.aat aanraden. Aan vloeken in de kerk wordt hier niet gedaan! :D ;))
Precies. Ik stel me voor hoe het zou zijn op een forum voor toerfietsers die streven naar de beste / mooiste fietsen en die informatie en kaartmateriaal uitwisselen voor de mooiste routes door de natuur, het landschap. En dan komt er iemand die vraagt welke buslijndienst is aan te bevelen "want een fiets is duur en voor de prijs van een buskaartje zie je toch ook zonder enige moeite een leuk stukje Nederland."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

14
bedankt voor de talrijke reacties ....
Dus als ik het goed begrijp kan ik met een espresso ( betere ) koffie zetten en goedkoper ( nespresso = +/- 0.37 euro / kop tegen 0.20 euro / kop ) dan met een nespresso.
Ik lijk ook te bergrijpen dat het zelf malen van de bonen erg belangrijk is.
Wat denken jullie dan van zulke machine ?
http://www.koffiecenter.be/product/1832 ... hroom.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze :

https://www.krefel.be/nl/klein_elektro/ ... 117_119047" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg

15
Dat lijken me beide erg beroerde apparaten.

Begin met een hele goeie maler. En goeie bonen, dus een prima koffiebrander in je omgeving zoeken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino