Erik82 schreef:
Bouwkwaliteit van een La Pavoni is prut, toleranties waardeloos en temperatuurstabiliteit niet aanwezig.
Zo zo, woorden als worsten!
De laatste jaren is Olympia wat geplaagd door productieproblemen en daar is het mij toen verkeerd gegaan. 3 portafilters, 2 groepen en 4 anti-vacuum doppen in 6 maanden en alsnog problemen.
Schiet mij maar lek maar ik heb net m'n La Pavoni Europiccola ontkalkt en 'm eens goed bekeken op afwerking, constructie etc. Nergens nare scherpe randen en netjes verchroomd (afwerking dus prima in orde), alles degelijk vastgezet met metrische moeren en bouten, goed toegankelijk, makkelijk te demonteren zonder speciaal gereedschap dus bouwkwaliteit lijkt me ook weinig mis mee.
Inderdaad is temperatuurstabiliteit niet aanwezig maar na een jaar gebruik heb ik die eigenlijk niet gemist, lijkt me geen onoverkomelijke tekortkoming.
Wat bedoel je eigenlijk met 'toleranties waardeloos'?
Mooi hoor dat staaltje Zwitserse Precisie maar nadat ik mijn Elna naaimachine bij 't oud ijzer kon zetten omdat 't spoelhuis niet te reviseren bleek kijk ik toch iets kritischer tegen de verrichtingen van dat bergvolkje aan