Re: Rancilio Silvia PSM

12
Het Profitec setje is voorlopig alleen via WLL in de VS te krijgen. Ze exporteren niet naar Europa.

Het Lelit setje is wel te krijgen.

Rocket is dacht ik ook bezig.

Er zijn wel kleine verschillen tussen de diverse E61 groepen en de kits. Bijv of de kit wel of niet de mechanische PI kamer uitschakelt. Dus universeel is het niet helemaal.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

13
Er zitten meerdere haken en ogen aan om het juiste bereik aan liters per uur te krijgen. Uitschakelen van PI moet indd gebeuren door de 12bar veer omhoog te verplaatsen.

Slayer shots met lange langzame PI zijn makkelijk te realiseren, een netjes aflopend druk profiel zoals een hendel is al een stuk lastiger voor doe het zelfers...

15
bobbee schreef:Gewoon een bianca of een londinium kopen lijkt mij de beste optie.
Afbeelding
Tja als we eens jouw knipje met inhoud mochten gebruiken, de meesten zullen moeten sappelen . . .
Afbeelding
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

17
@3aan schreef:
bobbee schreef:Gewoon een bianca of een londinium kopen lijkt mij de beste optie.
Afbeelding
Tja als we eens jouw knipje met inhoud mochten gebruiken, de meesten zullen moeten sappelen . . .
Afbeelding
Afbeelding
Grappig. Ik verkoop altijd iets wat ik niet echt nodig heb of kan missen om wat anders te kopen. Zodoende kost iets mij niet veel of niks. Die Regel leg ik mijzelf op.
Kan dit iedereen aanraden!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

18
bobbee schreef: di 23 apr 2019, 18:47
@3aan schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Grappig. Ik verkoop altijd iets wat ik niet echt nodig heb of kan missen om wat anders te kopen. Zodoende kost iets mij niet veel of niks. Die Regel leg ik mijzelf op.
Vereist wel dat je een lading dingen hebt die je eigenlijk niet nodig hebt of wei gebruikt.
Dus miskopen en/of impulsaankopen.Dat is duur geld.

19
cremalover schreef:
bobbee schreef: di 23 apr 2019, 18:47
@3aan schreef:Tja als we eens jouw knipje met inhoud mochten gebruiken, de meesten zullen moeten sappelen . . .
Afbeelding
Afbeelding
Vereist wel dat je een lading dingen hebt die je eigenlijk niet nodig hebt of wei gebruikt.
Dus miskopen en/of impulsaankopen.Dat is duur geld.
Nee, eigenijk niet.
Even heel reëel zijn naar jezelf, geduld en afwegen of wat je wilt kopen meer waarde voor je heeft als dat wat je overweegt te verkopen. Ik koop bijna alles 2e hands en praktisch niks in de winkel.
Je hebt meer in huis om te verkopen dan je denkt.
Ik heb absoluut geen bak geld gezien mijn situatie. Maar daar ga ik mij niet over uitwijden.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!