Re: Weber Key

102
O, ik heb deze discussie net te laat gelezen! Tof om te lezen van de Key, ik zou hem zeker in overweging hebben genomen toen ik een paar maanden geleden een upgrade overwoog.

Ik ben echter voor de Lagom P64 gegaan, en gezien deze hierboven al enkele keren is genoemd, durf ik er hier wel over te posten :-P (Ik hoor graag als het elders moet). Afgelopen weekend heb ik 'm naast m'n Niche Zero gezet en ik moet zeggen: hij overtreft mijn smaakpapillen en olfactorische receptoren op beide espresso als filterkoffie. Eerder merkte ik al aan de Niche dat 'ie filter niet goed kan en dat er een 'muddy' bak uitkomt - weinig helderheid, lastig om smaken uit elkaar te halen. Ik heb daarom m'n Commandante voor filter gebruikt wat ik meer op de cafe-kwaliteit filterkoffie vond lijken. Nu gebruik ik de Lagom voor zowel espresso als filter omdat de koffie daar nu veel 'helderder' uitkomt; ik ontdek meer subtiele smaken die ik voorheen niet kon ontdekken. Noem het een honeymoon phase, maar ik ben echt zeeeer content met die maler. Alle soorten koffie die ik er mee zet zijn lekkerder geworden! (aeropress, V60, coldbrew, espresso, cappu). Voor het eerst dat ik dat echt meemaak met een maler. Ook wel weer zonde hoor, dat je zoveel geld moet neerleggen wil je dat niveau van kwaliteit thuis ervaren >.>
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40

103
De Key komt in september of oktober binnen.
Ik drink iets klassieker dus:
"Los daarvan zal de Weber gewoon een goede maler worden. Voor medium tot donkere branding espresso althans."
Hopelijk gaat hij mij wel bevallen!

Trouwens: Macap CPS is ook onderweg.

104
ErikW schreef: do 26 aug 2021, 20:30 De Key komt in september of oktober binnen.
Ik drink iets klassieker dus:
"Los daarvan zal de Weber gewoon een goede maler worden. Voor medium tot donkere branding espresso althans."
Hopelijk gaat hij mij wel bevallen!

Trouwens: Macap CPS is ook onderweg.
Zo iedereen is flink molens aan het inslaan
Zelf naast de Weber Key ook een Kopi Deva en Option-o Lagom in bestelling staan.
Als de molens binnen zijn zal ik mijn bevindingen delen.
Slayer Single, Weber Key MK2, 2x Lagom 01, P64

106

fuel schreef:Zo iedereen is flink molens aan het inslaan
Zelf naast de Weber Key ook een Kopi Deva en Option-o Lagom in bestelling staan.
Gaaf zeg! Heb je ze ter vergelijking gekocht? Of ga je ze ook alle drie blijvend gebruiken en waarom dan deze drie? Of waarom drie molens überhaupt?

107
Keyser schreef:
Gaaf zeg! Heb je ze ter vergelijking gekocht? Of ga je ze ook alle drie blijvend gebruiken en waarom dan deze drie? Of waarom drie molens überhaupt?
Afbeelding
Ja, het is wel een tikkeltje overdreven maar wel leuk als het kan.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

108
Keyser schreef: vr 27 aug 2021, 07:20

Jullie lijken mijn vrouw wel :lol:
Tja ik hou van nieuwe dingen uitproberen. Niet blijvend maar denk wel deze drie voor langere tijd te gebruiken. De XL, EK43S, en mogelijk een van mijn Comandante molens zullen in de verkoop gaan.
Slayer Single, Weber Key MK2, 2x Lagom 01, P64

110
ErikW schreef: vr 27 aug 2021, 20:32 Waarom zouden vrouwen wel meerdere paren schoenen mogen hebben en mannen niet meerdere koffiemalers? :lol:
Precies! Wat maler betreft moet je echt kunnen pakken waar je toevallig zin in hebt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino