Re: Hotelkamerkoffie / espresso op vakantie
141Zelfde hoek ander licht
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Ik vind het een lelijk prentje. Lijkt te gaan over speelgoed-dieren die van vieze koffie houden, zolang er maar cafeïne in zit.
Een hele opluchting!GuidovW schreef: do 10 mei 2018, 20:18Ja is idd een erg lelijk prentje.
Het is niet m'n bedoeling je daarmee te vergelijken.
Ik heb eens gehad dat ik bij aankomst de La Pavoni aansloot op het net, alleen bleek de schakelaar al AAN te staan terwijl de boiler nog droog stond. Het element werd dus ongemerkt erg heet en gelukkig schakelde de thermische zekering de boel af (iets te laat want het element moest later toch worden vervangen). Dat was wel even een domper. Gelukkig kon ik de zekering resetten, maar ik realiseerde me dat een reserve-toestel geen overbodige luxe is, om teleurstelling te voorkomen want juist "on the road" gaat er meer mis dan wanneer het spul thuis op zijn plek staat. Het peilglas van de boiler kan bijvoorbeeld stuk gaan als de machine per ongeluk ergens tegenaan wordt geslagen tijdens vervoer van de wagen naar de hotelkamer.GuidovW schreef: do 10 mei 2018, 20:18Ik dacht eraan omdat je zelfs een reserve set meeneemt op vakantie.
Ook als ik anderen op bezoek krijg, die zoiets weleens willen proeven. Tijdens de bijeenkomsten in Polen is mijn "huisje #10" een veelbezochte pleisterplaats. Wanneer de koffie dan tegenvalt is dat niet de bedoeling
Vorig jaar nam ik nog weleens een oploskoffie in de pauzeruimte van de Poolse bijeenkomst. Met wat suiker en verse melk erin best te doen, al zou ik het zelf geen koffie noemen.GuidovW schreef: do 10 mei 2018, 23:08Maakt dat niet dat koffie die je bij anderen krijgt vaak tegenvalt?
Nee dat is mijn handschrift. Dat bakje was al eens gebruikt, had een ander label en ik heb er zelf "Kaneel" op geschreven, dat wil zeggen, fonetisch, zoals een buurjongetje zulke woorden vroeger uitsprak. "Kamille" werd bij hem "k'meeuw" bijvoorbeeld.Pti schreef: vr 11 mei 2018, 12:19 Ze hebben je per abuis een bakje sneeuw in plaats van kaneel meegegeven?! Oeps.
Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”