Yo Covid, gelukkig is er ook nog koffie en desembrood. Net lekker van genoten. Sinds vandaag heb ik ook nog eens een geldig COVID paspoort. De 10e lunch geboekt in Goes. Giddieupgo mensen. 

Yo Covid, gelukkig is er ook nog koffie en desembrood. Net lekker van genoten. Sinds vandaag heb ik ook nog eens een geldig COVID paspoort. De 10e lunch geboekt in Goes. Giddieupgo mensen. 
Ben het met je eens, maar ja, dan maar zo.bobbee schreef:Tsja...

En ik begrijp het 100% hoor. Daar niet van. Ik begrijp echt iedereen, enige waar ik mij om bekommer is de verdeeldheid omdat er zoveel mensen zijn die denken het te snappen incl ikzelf, we zijn allemaal eigenwijs. Maar laten we alsjeblieft er vanuit gaan dat we in een noodsituatie zitten en het heel lastig is voor iedereen. Dat is ook wat we zien in de verschillende meningen en standpunten omdat er veel onduidelijk is. De toekomst laat misschien blijken wat de juiste weg was.gilleko B. schreef:Ben het met je eens, maar ja, dan maar zo.bobbee schreef:Tsja...
Sorry, was wat druk vandaag door sinterklaas die langskwam.Marc O. schreef:Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Ik wil als punt maken dat ik het bijna misdadig vind dat iemand (zeker op wat hogere leeftijd; ik ga er hier maar vanuit dat dat het geval is, sorry Fransbobbee schreef: zo 05 dec 2021, 12:18 Omdat andere mensen die zorg ook nodig hebben. Alleen ga jij er toch niet vanuit dat al de mensen nu in het ZH zich expres hebben laten besmetten zoals de vrouw die Frans kent of niet laten vaccineren...dat is namelijk niet zo.) zich bewust laat besmetten en daarmee de problemen potentieel alleen maar groter maakt.

Diezelfde bron laat zien dat 12% ongevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 66% van de IC bezetting. Dat heet een enorme oververtegenwoordiging. Vaccinatie beschermt nog steeds voor >90% tegen IC opame (bij ouderen ca 85%). Dat er weinig mensen onder de 50 in het ziekenhuis -gevaccineerd en ongevaccineerd- liggen klopt. Maar dat is ook niet specifiek voor COVID.Als ik de getallen verkeerd interpreteer dan hoor ik dat graag, maar op basis van de RIVM data kunnen we het niet simpleweg reduceren tot een wel/niet gevaccineerden probleem, of daarom een bepaalde groep de schuld geven.
Dat is wel heel mooi samengevat.bvds schreef: ma 06 dec 2021, 08:50Diezelfde bron laat zien dat 12% ongevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 66% van de IC bezetting. Dat heet een enorme oververtegenwoordiging. Vaccinatie beschermt nog steeds voor >90% tegen IC opame (bij ouderen ca 85%). Dat er weinig mensen onder de 50 in het ziekenhuis -gevaccineerd en ongevaccineerd- liggen klopt. Maar dat is ook niet specifiek voor COVID.Als ik de getallen verkeerd interpreteer dan hoor ik dat graag, maar op basis van de RIVM data kunnen we het niet simpleweg reduceren tot een wel/niet gevaccineerden probleem, of daarom een bepaalde groep de schuld geven.
Helemaal eens dat het probleem niet te reduceren is tot een wel/niet gevaccineerden probleem. Ons gedrag, het inconsistente en onduidelijke overheidsbeleid, jaren van bezuinigen op de verkeerde plekken etc spelen allemaal mee.
Inderdaad!
Terug naar “Leuk en interessant”