Re: COVID-19 & de koffiewereld

1461
Komt gewoon na de feestdagen.
Maar bedankt voor de tip.

Ik denk dat ze 17 dec. verkondigen dat alles dicht moet behalve essentiele winkels. Scholen ook dicht.
- in jan. Kan het dan open met 3G
- en kinderen tussen 5 en 11 moeten een prikje hebben
- rond maart tel je alleen nog mee met je booster anders hoor je ook bij de ongevaccineerden.

Ik las een mooie reactie onder het bericht op nu.nl :

Heel mooi. Niet verder polariseren. We zien in landen met 2G beleid dat het echt niet structureel beter gaat als hier. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van vaccineren en ook graag de booster wil ontvangen moet het tegen elkaar uitspelen van mensen afgelopen zijn. Hoe graag we dit ook vanuit psychologisch en sociologisch opzicht zouden willen, er is geen zondebok aan te wijzen. Dit maakt het lastiger om te bevatten. Het makkelijkste is om iets of iemand de schuld te geven. Alleen gaat dit niet op in een pandemie. Niemand kan er iets aan doen. Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen het vaccin nemen maar als mensen besluiten dit niet te doen om welke reden dan ook, dan heb ik dat te respecteren, hoe lastig dat soms ook is.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1464
Dat van "Last Call" doet me denken aan luchthavens, als het 'boarding' voor het volk al vrijwel klaar is en de laatste business class passagiers nog in de lounge hangen en dringend worden verzocht zich eindelijk (bij de IC) te melden (in dit geval voor de hemelpoort).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1465
Ach ja, als we altijd alles moeten geloven wat we overal zien dan worden we helemaal gek denk ik. We blijven mensjes en hebben het gevoel dat we grote mensen zijn die alles regeren.

Angst is de drijfveer in alle hoeken van de samenleving over de hele wereld altijd al en extremer momenteel en daar mag ons hemelrijk niet aan ontbreken natuurlijk. Dus die pakt de grote mens er ook even bij.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1467
Spelregels, booster prik....man man man...schiet mij maar lek. Niet prik mij maar lek. dus want waar zijn we mee bezig. Spelregels is inderdaad het goede woord, want het is idd 1 groot spel.

Afbeelding

De nieuwe spelregels zouden per 1 februari ingaan.

Vanaf dat moment moet je negen maanden na je laatste prik een boosterprik krijgen om je coronapas te verlengen.

Volgens minister Hugo de Jonge is het besluit zo goed als zeker en moet het de komende dagen alleen nog formeel worden aangenomen.

De Europese Commissie had eerder 10 januari als datum voorgesteld. Maar Nederland en de andere EU-landen krijgen nu drie weken langer de tijd om zoveel mogelijk te boosteren.

We hoeven ons geen zorgen te maken over de voorraad boosters. Volgens De Jong zijn er voldoende doses op voorraad om alle Nederlanders twee keer een boosterprik te kunnen geven.

1468
Wie toch al geen coronapas/QR wilde heeft geen zorgen want die hoeft ook die boosters niet ;) ;-)

Ik dee elk jaar al mee met de grieprik, zou dat ook doen als die elk half jaar kwam, voor mij is er dus eigenlijk niks nieuws.

Wel heel benieuwd hoe we er over 10 jaar op terug kijken (ik hoop dat ik dan nog leef & terug kan kijken :lol: )
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1469
Met een beetje geluk gaat die nieuwe ‘omicron’ variant ons weer terugbrengen naar het oude normaal. Eerste berichten zijn dat deze variant wat milder is. De vraag is alleen of dat in verhouding staat tot de hogere besmettelijkheid, anders zou het ipv de redding misschien wel de doodsteek zijn voor de zorg.

https://maurice.nl/2021/12/07/omicron-vloek-of-zegen/
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6

1470
We zijn hier gewoon relatief oud en nogal verwend, vergeleken met Sierra Leone:

(uit de VK)
In Nederland domineert covid niet alleen het publieke debat, maar ook de gezondheidszorg. In een land als Sierra Leone echter, waar wij beiden werkzaam zijn, spelen er veel grotere problemen dan de covid-epidemie. Ten eerste liggen andere gevaarlijke infectieziekten zoals ebola op de loer. Dit voorjaar nog is een uitbraak in Guinee de kop ingedrukt. Maar daarnaast heersen hier nog steeds basale ziekten. In Sierra Leone overlijden dagelijks kinderen aan goed behandelbare aandoeningen als een longontsteking en gaan vrouwen dood tijdens hun bevalling omdat er niet voldoende personeel, medische hulpmiddelen of medicijnen beschikbaar zijn. Dit verandert langzaam ten goede, maar desalniettemin is covid voor de gemiddelde Sierra Leoner niet de prioriteit. De doorsnee Sierra Leoner is namelijk jong met weinig co-morbiditeit, waardoor hij weinig risico loopt.
Ook tijdens onze werkzaamheden in het ziekenhuis tijdens de covid-pandemie was (en is ) covid niet onze prioriteit. Initieel was er wel aandacht voor de ziekte, mede omdat de effecten op de volksgezondheid toen nog onbekend waren. Nu blijkt dat we eigenlijk vrij weinig covid-patiënten zien; onze ziekenhuizen liggen vol met patiënten met andere gezondheidsproblemen. Hierdoor is onze aandacht en die van onze collega’s weer verschoven naar de patiëntencategorieën, waar meer gezondheidswinst te halen is.