Tip die een cardioloog mij ooit gaf: "Maak je niet druk om dingen waarop je geen invloed hebt".fransg schreef: wo 08 dec 2021, 13:09 Goeie Britt ook!
Maar vrijwel elke persoon uit Groot Brittanië is erg grappig. Als ik aan willekeurig wie ook denk, John Cleese, of Mr. Bean, het kan niet missen, allemaal om je te begillen zo leuk.
Bij discussies en verschillen van opinie kun je zo heel simpel, zonder naar de inhoudelijke argumenten te kijken, al bepalen wie gelijk heeft. Is iemand grappig, dan is dat 'm waarschijnlijk.
Wat mij ook vaak opvalt is dat degene die ongelijk heeft zich erg boos maakt, opgewonden doet, er vergelijkingen bij haalt uit de ergste momenten van onze vaderlandse geschiedenis.
Wie het gelijk aan zijn zijde weet blijft doorgaans kalm.
Gisteren bevobeld belde mij een persoon van mijn werk, laaiend van woede, ziedend, terwijl ik vrij laconiek bleef. Dan realiseer ik me al meteen dat ik het dus kennelijk bij het rechte eind heb. "Hoe KUN je!! Klonk de orkaan aan de andere kant." Ik antwoordde, ""Wie zou het helpen, wat zou het aan de sutiatie veranderen als ik heel boos zou worden?" Waarop de hoorn op de haak werd geworpen.
Stress is een killer.
Laat het gaan.

Iedereen blij zonder persoonlijke QR code fratsen.