Ik heb er echt 0 problemen mee gehad. Noch met de Cremina noch met de Pavoni. Malen,preinfusie met de hand en zachtjes koffie doorpersen. Ik herken de problemen die Oene heeft ueberhaubt niet.Ook de leercurve zie ik niet anders als bij een machine als bijvoorbeeld de Strega.Vraag me echt af waar het aan ligt.
Ik zou haast zeggen aan de koffie. Maar die schijnt ook ok te zijn.
Re: Welke hefboommachine gaat het worden?
152Ja, ik heb ook een platenspeler staan. Maar ik digitaliseer de lps liever en speel ze dan vanaf mijn NAS
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart
153Even tussendoor...en off topic...
Welke NAS gebruik je daarvoor? Ik wil ook graag iets om zo muziek af te spelen. Dus niet via een online dienst.
Welke NAS gebruik je daarvoor? Ik wil ook graag iets om zo muziek af te spelen. Dus niet via een online dienst.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
154Het is volledig off topic maar wat is de lol van een gedigitaliseerde lp? De tikjes en stofjes leg je digitaal vast en veranderen nooit meer. En de geur van de hoes dan? En het vinyl? Ik vind dat allemaal onmisbare aspecten van het ‘platen draaien’.Oene Zwittink schreef:Ja, ik heb ook een platenspeler staan. Maar ik digitaliseer de lps liever en speel ze dan vanaf mijn NAS
Leg eens uit….
Misschien is een La Pavoni toch niet het ding voor jou…
155De NAS maakt niet zoveel uit (heb zelf een QNAP. Je kan er wel direct muziek vanaf dpelen, maar vind dat nooit zo ideaal. Gebruik daar zelf een NAD versterker voor met BluOS. Dat wetkt erg goed. Wil je iets geïntegreerds, kun je naar een BlueSound Vault of PowerNode kijken.
Sonos en Roon zijn de andere grote streaming systemen. Er is heel veel keuze; het is maar net wat je wil. Het is net als met koffiemachines (om weer een beetje on-topic te komen)
Sonos en Roon zijn de andere grote streaming systemen. Er is heel veel keuze; het is maar net wat je wil. Het is net als met koffiemachines (om weer een beetje on-topic te komen)
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
156Ik heb de muziek 'gewoon' op een joekel van een HD staan, die aan de laptop , ROON software speelt het af en via ROON heb ik een abonnement op TIDAL dus als een langspeelplaat klaar is gaat-ie vanzelf verder met allerlei zeer verwante muziek waardoor ik vaak mooie nieuwe dingen ontdek die ik al had of nog niet had. Muziek gaat via wifi nar mijn DAC -> versterkers -> speakers, of desgewenst naar de Homepods.bobbee schreef: vr 21 jan 2022, 18:01 Even tussendoor...en off topic...
Kan ook losstaand met een andere computer, of een klein zelfbouw ding, of een ROON Nucleus computer maar ik vind het wel goed zo.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
157Ik lees het al. Ik hou het bij mijn bluetooth speakers en streaming diensten. Klinkt vooralsnog het eenvoudigst.
Moeilijk doen blijf ik wel doen met mijn Pavoni.
Moeilijk doen blijf ik wel doen met mijn Pavoni.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
158Laat niet de indruk ontstaan dat de LaPav slechte koffie geeft. Ik heb nog nooit zulke goede koffie geproefd. Maar ben nu aan het tweaken en ik wil recepten/ bonen vinden waarde ik ook snel zonder veel nadenken 'even' een bakkie kan zetten. Ik heb veel geworsteld, later bleek dat ik de verkeerde maler had (Ascaso mini), toen stortte ik me in wat iemand hier noemde 'hippe boontjes' die waarschijnlijk meer ervaring vragen. Nu terug naar wat normalere stevig gebrande bonen, gaat een stuk beter. Maar chocolade smaak heb ik nog niet geproefd, dus dat neem ik er maar bij...cremalover schreef: vr 21 jan 2022, 17:10 Ik heb er echt 0 problemen mee gehad. Noch met de Cremina noch met de Pavoni. Malen,preinfusie met de hand en zachtjes koffie doorpersen. Ik herken de problemen die Oene heeft ueberhaubt niet.Ook de leercurve zie ik niet anders als bij een machine als bijvoorbeeld de Strega.Vraag me echt af waar het aan ligt.
Ik zou haast zeggen aan de koffie. Maar die schijnt ook ok te zijn.

159Ja waarschijnlijk is nu je zo ver bent gekomen de boon nog de enige 'weak link' -- een fantastische boon die door de brander goed is ontwikkeld kan een hoop schelen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
160Nou, kom maar op met tips over die fantastische boon voor de LaPav?.... Huismerk Blend van Hoofdkwartier, begreep ik eerder van je?fransg schreef: za 22 jan 2022, 11:07 Ja waarschijnlijk is nu je zo ver bent gekomen de boon nog de enige 'weak link' -- een fantastische boon die door de brander goed is ontwikkeld kan een hoop schelen.