Ik wil mijn huidige machine een ECM Mechanika IV profi upgraden naar een hefboommachine (er zullen zijn die dit geen upgrade vinden). Ik heb dit voorjaar een Cafelat Robot gekocht om in de caravan te gebruiken. Dit bevalt zo goed zodat ik thuis de hefboomtechniek ook wil gaan gebruiken. Ik heb geen praktische ervaring met de hefboommachines, daarom heb ik een aantal vragen.
Wij drinken met ons tweeën standaard 8 cappuccino's per dag, s'morgens 4 en s'middags 4 dit wordt meer als er bezoek komt.(Door de Cafelat Robot ben ik meer espresso's gaan drinken in de vakanties en ga dit thuis ook meer doen). Het moet een machine zijn die op vast water en afvoer is aangesloten en geen pomp. Mijn eerste keuze die ik wil maken is: Een Vintage hefboom of een nieuwe hefboommachine. Mijn eerste keus is vintage. Graag zou ik willen weten of een vintage machine goed te gebruiken is als dagelijkse machine en wat zijn de voor/nadelen. Welke vintage? De tweede keus is nieuw. Welke nieuwe?
Welke hefboommachine gaat het worden?
1La Marzocco Linea Mini R - Bentwood Vertical 63 - Kaffelogic Nano 7e - Cafelat Robot - Kinu - Aeropress