Re: COVID-19 & de koffiewereld

1522
Eringezonden brief in VK waarmede ik het geheel eens ben
ANDRÉ DAAMEN
Deze dagen worden we weer overspoeld met Sterspotjes die oproepen om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Het is uiterst lucratief, want u bespaart er een mooi bedrag mee. En dat is prettig nu u net te maken heeft met een inflatie van 5,2 procent.

Het lijkt ook een wijze stap, want ieder jaar zijn er 1,1 miljoen mensen die hetzelfde doen. En als dit nog niet genoeg is, krijgt u ook nog een elektrische tandenborstel cadeau! Maar mag ik u er dan toch op wijzen dat iedere overstap gemiddeld 250 euro kost. En dat dit geld verschuift binnen eenzelfde sector. Wat u bespaart, wordt bekostigd door alle verzekerden, in de premies van iedere zorgverzekeraar. Dus een sigaar uit de doos van alle Nederlanders.

Terwijl u denkt slim te zijn ten koste van alle dommen die niet overstappen, gooien we in totaal 275 miljoen euro weg. Structureel. Ieder jaar. Dankzij de marktwerking. Terwijl de zorgverzekeraars dit geld ook zouden kunnen besteden om bijvoorbeeld een kleine overcapaciteit in stand te houden aan ic-bedden, inclusief het daarbij behorende personeel.

Dat scheelt ons in het vervolg heftige discussies over Code Zwart.

Dus overheid: zullen we gedurende deze kabinetsperiode een moratorium op het switchen van zorgverzekeraar invoeren? Het is maar een klein stukje afknabbelen van de marktwerking in de zorg. En het betaalt zichzelf!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1524
Interessant, maar of het zo werkt als met "teveel antibiotica helpt resistente bacteriën" wil ik nog wel van andere deskundigen horen ook.
De verhoogde selectiedruk op het virus

Vaak hoor je dat het vaccin minder goed werkt omdat we nu met de deltavariant te maken hebben. Alsof die twee zaken los van elkaar staan. Massavaccinatie zorgt er juist voor dat een variant als delta kan gaan groeien. De deltavariant begon na aanvang van massavaccinatie in de lente met een rappe opmars, en die opmars ging sneller in landen waar meer gevaccineerd was. Precies dit scenario: een snelle opmars van een resistente variant enkele maanden na de start van massavaccinatie, was begin dit jaar al voorspeld door onderzoekers van onder andere Harvard Medical School. Daarnaast is het geen toeval dat de deltavariant mutaties heeft in het spike-eiwit, het deel van het virus waar de vaccins op aangrijpen.

We hebben dus door onze strategie van massavaccinatie een dominante deltavariant geselecteerd die zich steeds minder laat afremmen door de vaccins. Hierdoor hebben kwetsbare gevaccineerden een grotere kans om in contact te komen met een variant van Sars-CoV-2 die ook hen kan besmetten, met alle gevolgen van dien. Met iedere vaccinatie die gezet wordt in een jong gezond persoon verhogen we de selectiedruk op het virus, zonder de druk op de ic’s noemenswaardig te verlagen. Laten we dus snel stoppen met massaal vaccineren en boosteren, om te zorgen dat we een effectief vaccin overhouden voor de mensen die het echt nodig hebben. Want de nieuwe omikronvariant laat al zien dat het na delta niet afgelopen is met de evolutie van Sars-CoV-2.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1527
Ja dat klopt. En ook Pierre Capel al ver voor het vaccineren.
Maar er was vorige week een virologe op TV die antwoorde op een vraag en gaf aan dat door het vaccineren het virus oncontroleerbaar wordt en men eigenijk niet meer weet wat een virus gaat doen. Daaropvolgend probeerde ze haar uitspraak nog te sturen maar het was wel opmerkelijk en aansluitend bij het stuk in Trouw van vandaag. Ik kan het niet vinden helaas. Maar zodra ik het vind plaats ik het.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1528
Ik geloof graag wat er beweerd wordt hoor, maar waarom spelen dat soort dingen dan niet bij andere vaccinaties, en hoezo wist men van tevoren al dat dit zou gebeuren? Inherent aan het soort virus (corona), of juist aan de (hoge mate van) besmettelijkheid ervan? Niet om dwars te doen, is oprechte interesse.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6

1529
Marc O. schreef: ma 13 dec 2021, 22:42 Ik geloof graag wat er beweerd wordt hoor, maar waarom spelen dat soort dingen dan niet bij andere vaccinaties, en hoezo wist men van tevoren al dat dit zou gebeuren? Inherent aan het soort virus (corona), of juist aan de (hoge mate van) besmettelijkheid ervan? Niet om dwars te doen, is oprechte interesse.

Vind ik een goede vraag. Wat ik van 'hen' heb begrepen is dat de huidige vaccins erg specifiek werken; in feite alleen maar tegen een bepaald spike eiwit van het virus. Het virus muteert echter continu, en ooit krijg je dan een variatie waarbij dat spike eiwit net even anders is, en dan werkt het vaccin minder/niet. Dan kan het zich dus verspreiden onder de reeds gevaccineerde populatie.
Klassieke vaccins werken 'breder' omdat die antistoffen aanmaken tegen een verzwakte virus variant, maar wel met verschillende elementen van ons totale immuun systeem. Een natuurlijk verworven immuniteit werkt ook breder, en kan dus ook beter met mutaties omgaan.

Ik zeg dit als koffie liefhebber en niet als micro bioloog, maar het klonk vrij plausibel. Als je op Geert Vanden Bossche (of Luc Montagnier) zoekt is er best veel info te vinden.

Ik weet het natuurlijk ook niet en zie het ook meer als een ander perspectief, maar het wordt wel erg snel in de complotdenkershoek gezet vind ik.
dus...