Re: COVID-19 & de koffiewereld

1591
Ook boekwinkels en kadowinkels 'ramvol' met spullen die ze nog wel moeten betalen, waarvoor geen klanten komen.

Best sneu...

Anderzijds, als ik het voor het zeggen had en deskundigen voorspellen enorme overspoeling van IC's als ik niks besluit...

De ene keer is men boos dat er te vroeg is versoepeld, dan weer vindt men dat ze achteraf eerder of harder hadden moeten ingrijpen.

Het beste is het als men het met elkaar eens is. Vind ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1595
fransg schreef:Nederland is Kindeke Jezus en Rutte poept wijnkurk?
Nee.

De reddende engel komt iedereen redden met een kurk om daarmee het zwijgen op te leggen. In het kader van deze periode van het jaar een engel en een kindeke wat in dit geval jankt. Zoiets. Ik heb het niet gemaakt...

Je kunt Rutte zoals gewenst ook als superman zien omdat hij eigenijk alles goed doet.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1597
Ik zou als minister ook zeggen "nou zoek het dan lekker zelf uit!" --

of zoals mijn moeder vroeger weleens riep "het is niet goed of het deugt niet!"

Al te goed is buurman's gek.

Een aantal werknemers van tenten die dicht moeten zou graag op Schiphol wat bijverdienen, denk ik.

Boosteren ga ik doen. Mensen die voor de eerste prik al riepen dat er talloze doden vielen binnen 15min na de prik zijn nu weer boos dat die 15min de campagne ophouden en dat ze daardoor langer moeten wachten eer ze aan de beurt zijn.

Lawe er maar om lachen met z'n allen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1598
Nu komt er ineens een "Geneefse Isabelle" uit de hoge hoed! Waarom nu pas? Daar zit vast wat achter! Ik voel het aan mijn water, let op mensen, het kan zijn dat we nog vaker van "Geneefse Isabel" gaan horen of juist helemaal nooit meer en in beide gevallen bewijst dat wat ik reeds dacht!
Endemie
Het zou er zelfs op kunnen uitdraaien dat omikron ons 'kaartje uit de pandemie' is, zoals de Geneefse hoogleraar virologie Isabelle Eckerle opperde. Of eigenlijk: ons toegangskaartje tot de éndemie, de situatie waarin corona rondgaat in de vorm van een zeer besmettelijke, maar voor veruit de meeste mensen onschuldige verkoudheid.

Voorlopig wijzen de cijfers daar niet op. Ook het omikronvirus laat het hele spectrum van ziekte zien, van nauwelijks klachten tot ziekenhuisopname en overlijden. In het Verenigd Koninkrijk werden afgelopen week zesduizend covidpatiënten opgenomen, zo'n 450 meer dan de week ervoor. Intussen schoot ook het aantal 'gewone' ziekmeldingen omhoog, waardoor er minder zorgmedewerkers per patiënt beschikbaar zijn. Het zijn ontwikkelingen die epidemiologen met grote spanning volgen. Is er een kans dat het meevalt? 'Laten we het hopen', zegt Bonten.

1599
Afbeelding

Echt goed van Mcdonalds! Én gezonde voeding én vaccineren promoten. Zo'n toonaangevend bedrijf van gezondheid neemt zijn verantwoordelijkheid en zorgt er toch maar mooi voor dat heel veel mensen een gezond junkfood maaltje....ik bedoel prikkie nemen!
Afbeelding

Alleen samen krijgen we een goede gezondheid onder controle.

https://www.today.com/food/mcdonald-s-e ... ed-t218032
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1600
Dropveter
WiBra
Je bent je meestgebruikte emoji. Veel mensen gebruiken daarom jarenlang dezelfde emoji, want zo vaak verandert je karakter niet. Dus als je erg van de hoop bent, druk je regelmatig op de gevouwen handjes. En als je heel erg van het huilen van het lachen bent, of als je iemand bent die wil uitstralen dat ze huilt van het lachen, is het huilen-van-het-lachengezichtje je meestgebruikte emoji.

Er zitten veel emoji in je telefoon die je nooit gebruikt, waarvan je niet eens weet dat ze bestaan, en een van die emoji ontdekte ik dit jaar doordat iemand anders hem naar me stuurde.

Ik weet niet meer wie hem me appte, maar ik weet wel dat het een baanbrekend moment was. Het was een emoji met hysterisch draaiende ogen. Elk oog had de vorm van een opgerolde dropveter, geen oogwit, geen pupillen, gewoon een gedraaide zwarte dropveter. De mond was een zwart, fluctuerend golfje - hij ging op en neer en hield het dus tussen de lach- en de huilstand.

Vooral de ogen spraken me aan. Dit was hoe ik me al tijden voelde! Als iemand met ogen als dropveters die radeloos in het rond rolden!

Ik weet niet of hier wereldwijd onderzoek naar is gedaan, maar ik vermoed dat corona deze specifieke emoji een enorme boost heeft gegeven. Zo zit je te lachen, zo zit je te huilen. Zo denk je 'Ik kan een lockdown aan, ik ga hem gewoon helemaal opvatten als dat troostrijke gedicht van Ingmar Heytze dat iedereen nu zit te posten, over het donkerste uur vlak voor het licht' en zo denk je 'O GOD IK MOET MIJN KINDEREN DRIE WEKEN OF MISSCHIEN LANGER VAN HUN SCHERMEN AFHOUDEN EN ZE GAAN STEEDS LATER NAAR BED'. Het rolt alle kanten op, net als die ogen.

De dropveteroogemoji komt steeds van pas. Bijvoorbeeld als afsluiter van een app aan mijn broer dat we het hotel dat familiebreed geboekt was om een paar dagen gezellig vakantie te vieren, toch maar weer gaan cancelen. Net als vorig jaar. Dropveteroogemoji. Of in een app dat iets voor de derde, vierde, vijfde, zevenentachtigste keer verzet gaat worden. 'Ik kan helaas niet optreden in januari... maar wel in september!' Dropveteroogemoji.

Het besef dat je iedere app afsluit met de dropveteroogemoji, is genoeg om op zich weer radeloos rollende ogen van te krijgen. Maar ik heb ooit gelezen dat dingen erkennen heel goed is.

Dus ik erken nu dat ik al tijden de dropveteroogemoji gebruik, en me blijkbaar zo voel. Ik gebruik hem aanhoudend, behalve die paar maanden dat we dachten dat corona voorbij was. Ach ja, die maanden. Huilen-van-het-lachen-emoji.