Re: Leven na een Strega

23
Heb zelf de Londinium die op boilerdruk pre infusie doet en speel daar ook mee met de hevel maar dan kom je nooit zo hoog qua druk en vullen van de groep als de strega kan komen. Bij de strega is het ook gokken van hoelang je de pomp laat gaan wat de druk bepaalt maar dat kun je eenvoudig tellen em je komt hoger dan boilerdruk.
Wat de strega kan door zijn pomp is anders dan onze machines.
Niet beter of slechter, anders in mijn optiek. En zonder pomp kun je ook prachtige koffie brouwen natuurlijk, hele goede koffie.
Mij trekt de profitec niet (dipper) maar heb de machine ook niet in levende lijve geprobeerd dus ja....
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

24
bobbee schreef: vr 23 jun 2023, 07:49 Heb zelf de Londinium die op boilerdruk pre infusie doet en speel daar ook mee met de hevel maar dan kom je nooit zo hoog qua druk en vullen van de groep als de strega kan komen. Bij de strega is het ook gokken van hoelang je de pomp laat gaan wat de druk bepaalt maar dat kun je eenvoudig tellen em je komt hoger dan boilerdruk.
Wat de strega kan door zijn pomp is anders dan onze machines.
Niet beter of slechter, anders in mijn optiek. En zonder pomp kun je ook prachtige koffie brouwen natuurlijk, hele goede koffie.
Mij trekt de profitec niet (dipper) maar heb de machine ook niet in levende lijve geprobeerd dus ja....
Afbeelding
Sja de vooroordelen tegen dippers .Ze gaan nooit
meer weg.😁

26
cremalover schreef: vr 23 jun 2023, 09:31 Sja de vooroordelen tegen dippers .Ze gaan nooit
meer weg.😁
Ik heb plezier gehad met de Pavoni's, en de Mypressi zou men een ipper kunnen noemen. Vectis is ook een dipper die er wezen mag. Fijne grote maar niet al te grote machine zonder poespas.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

27
fransg schreef:
cremalover schreef: vr 23 jun 2023, 09:31 Sja de vooroordelen tegen dippers .Ze gaan nooit
meer weg.
Afbeelding
Ik heb plezier gehad met de Pavoni's, en de Mypressi zou men een ipper kunnen noemen. Vectis is ook een dipper die er wezen mag. Fijne grote maar niet al te grote machine zonder poespas.
Het ontbreken van poespas spreekt mij erg aan. Ik heb het liever niet en vind het zelfs geen leuk woord.

29
fransg schreef: vr 23 jun 2023, 09:53
meer weg.😁
Een Pavoni spreekt me al heel lang aan. Vind ik echt mooie dingen. Misschien toch ook eens naar kijken. Heeft wel wat meer tijd nodig om onder de knie te krijgen? Of valt dat wel mee?

De Vectis kende ik eigenlijk niet. Heb net je filmpje op Youtube gezien, @FransG. Wat een mooie machine! Zit al gelijk te googlen waar ie te koop is ;-)