Re: Hulp nodig: Espresso blijft zuur ondanks aanpassingen

21
Nicootje010 schreef: do 13 mar 2025, 20:39 Ik lees dat het filterbakje invloed kan hebben op de smaak. Daarom overweeg ik een IMS Big Bang Precision Filter aan te schaffen. Dit zou de zuren verminderen en de zoetere tonen beter naar voren brengen.

Heeft iemand ervaring met dit filterbakje? Ik zoek er specifiek een voor een single shot (7-9g), maar het lijkt erop dat deze alleen beschikbaar zijn vanaf 14 gram. Weet iemand of er een single shot versie bestaat of een goed alternatief?
Single shot bakje sowieso laten liggen, koop gewoon een BIGBANG waar 17 a 18gr in past, dit komt te smaak ook ten goeden.
Heb zelf ooit een BIGBANG gehad maar vond deze te zoet en teveel invloed hebben op de smaak van de boon.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M
  • Bialetti

23
Leinad schreef: za 31 mei 2025, 09:07
Koffiedrap schreef:
Single shot bakje sowieso laten liggen.
Dit is écht onzin. Ik lees dit vaker. Ik krijg al jaren prima smaken uit een single shot basket. Ik wissel dagelijks meerdere keren af tussen dubbel en single zonder problemen
Ik zou toch zeker wel willen stellen dat het voor een beginner véél makkelijker is om een dubbel shot te maken. Singles zijn zeker niet onmogelijk maar vragen wat meer souplesse en ervaring.

24
Pti schreef: za 31 mei 2025, 10:02 Ik zou toch zeker wel willen stellen dat het voor een beginner véél makkelijker is om een dubbel shot te maken. Singles zijn zeker niet onmogelijk maar vragen wat meer souplesse en ervaring.
Een zeer tevreden single basket gebruiker: Hier ben ik het mee eens.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.