Re: Thuismaler upgrade

21
Nu weet ik niet of ik je serieus moet nemen: steentjes op je kabels? Je hebt in elk geval wèl mooie (dure) kabels?
Ik heb een speciale zekering voor "schone stroom" voor mijn versterker (ja, lach maar, deed ik ook). En het is nog te horen ook...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

22
Bluecold schreef: Nope, nooit gedaan.
Maar grote malers zijn duurder en onpraktischer. Dus zullen ze wel beter zijn.
Grote en duurdere malers kunnen beter zijn, zegt men, maar onpraktischer. Waarom?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

23
Spironski schreef:Nu weet ik niet of ik je serieus moet nemen: steentjes op je kabels? Je hebt in elk geval wèl mooie (dure) kabels?
Natuurlijk niet. Dat zijn de Machina Dynamica grappen en grollen. Was als grapje bedoeld :)
Wimula schreef:Grote en duurdere malers kunnen beter zijn, zegt men, maar onpraktischer. Waarom?
Maalsel wat achterbliljft en je hebt een gigantische puist op je aanrecht.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

24
Bluecold schreef: Maalsel wat achterbliljft en je hebt een gigantische puist op je aanrecht.
Als je 1499 Euro voor een maler neertelt, zal je er wel absoluut niet mee zitten dat je 52 Euro per jaar weggooit aan achtergebleven maalsel (zoals Spironski onlangs becijferde) :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

25
Natuurlijk niet. Dat zijn de Machina Dynamica grappen en grollen. Was als grapje bedoeld :)
Oké, maar er zijn zat mensen die dure interlinks al een grol vinden, en dan mijn eigen ervaring met die rare "schone stroom"..., vandaar.
Als je 1499 Euro voor een maler neertelt, zal je er wel absoluut niet mee zitten dat je 52 Euro per jaar weggooit aan achtergebleven maalsel (zoals Spironski onlangs becijferde) :-)
Nou ja, "onlangs"... Met die koffieprijzen van tegenwoordig gaat dat al richting €100 per jaar. Je zou dan ook kunnen zeggen dat je in 11 jaar tijd een hele K10 GOD hebt weggegooid. Toch iets om over na te denken.
Maar de echte reden is natuurlijk dat oud maalsel vies is, en er komt toch altijd wat in je filter terecht.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

26
Wimula schreef:
Bluecold schreef: Maalsel wat achterbliljft en je hebt een gigantische puist op je aanrecht.
Het weggooien is het probleem niet. Het gekloot met kwastjes om het je maler uit te vegen is het probleem.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

27
Bluecold schreef: Het weggooien is het probleem niet. Het gekloot met kwastjes om het je maler uit te vegen is het probleem.
Dat geldt toch voor groot en klein :-)

29
Wel erg off topic, maar JVC electrostaten? En die buitenste lijken erg op Klipsch hoornspeakers. Ik meen nu juist dat je daar met weinig vermogen genoeg had?

30
Spironski schreef:
Oké, maar er zijn zat mensen die dure interlinks al een grol vinden, en dan mijn eigen ervaring met die rare "schone stroom"..., vandaar.
Nou ja, "onlangs"... Met die koffieprijzen van tegenwoordig gaat dat al richting €100 per jaar. Je zou dan ook kunnen zeggen dat je in 11 jaar tijd een hele K10 GOD hebt weggegooid. Toch iets om over na te denken.
Maar de echte reden is natuurlijk dat oud maalsel vies is, en er komt toch altijd wat in je filter terecht.
Dure interlinks is weggegooid geld.Net als die dure strekkerdozen.
Er zijn mensen die leggen matjes onder hun cd's in de speler. :mrgreen: :mrgreen:
Sommigen zetten hun speler op dure gouden pootjes whoeaaaaa. :mrgreen:
Andere leggen kabels van 10000 euro tussen hun versterker en luidsprekers. :mrgreen:

Allemaal weggegooid geld uiteraard.Maar het kan.En het mag. :mrgreen: