Re: Nieuwe eigenaar Rancilio Silvia

24
Helaas heeft mijn Silvia na anderhalve week de geest gegeven. Maandagmiddag aangezet en ze verwarmde in eerste instantie wel, maar na een uur wilde ik een espresso zetten en toen bleek alles afgekoeld en het water koud. Het lampje brandde wel, maar er gebeurde niets.

Vandaag heb ik haar bij de winkel afgeleverd voor reparatie. Ik heb nog geprobeerd om de boel te laten omruilen, maar helaas bleek dat niet mogelijk. Het ziet er naar uit dat ik haar minimaal een week kwijt ben. Dikke pech.

En net nu ik het een beetje onder de knie begon te krijgen. Het was nog verre van perfect, maar de laatste dagen maakte ik bij vlagen toch echt wel lekkere espresso's (of espressi?).

Voor nu maar even terug naar Nespresso. Kan ik in elk geval de voorraad cupjes opmaken.
Rancilio Silvia, Compak K3, Bialetti Moka Express, Bialetti Venus

25
Lijkt me en winkel om niet nog meer te kopen, nog geen 14 dagen in huis en nu kaduuk en dan een week wachten? voor zoiets zou ik voor m'n klant wel een spoedregeling treffen en een leenmachientje op z'n minst, wie was die dozenschuiver? :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

26
Hè wat vervelend. Heb je een nieuwe machine, gaat 'ie meteen al stuk! Het zal zonder twijfel goed komen, maar leuk is anders. Ik zou er wel achter aan blijven zitten, want voor je het weet ben je haar 3 weken kwijt. Lukt het echt niet om een tijdelijke vervanging te regelen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
Dat is wel echt rot voor je en schandalig van de verkoper zeg...eis je dan geen nieuwe machine? Je geeft zoveel geld uit en daar verwacht je wat van...Je weet het hè, een brutaal mens....en dat zijn hun nu toch? Ik ben ook wel benieuwd bij wie je hem hebt gekocht? Succes ermee in ieder geval.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

28
Een vervangend apparaat is aangeboden, een volautomaat, maar omdat ik een Nespresso heb staan voegt dat wat mij betreft niet zo veel toe.

Schandalig vind ik wel wat sterk uitgedrukt. Ik heb er een aantal keer om gevraagd en op aangestuurd. Met apparaten voor voedselbereiding is het vaak lastig, omdat het moeilijk(er) is een gebruikt na reparatie als nieuw en ongebruikt te verkopen. Daar zou ik zelf maling aan moeten hebben, maar aangezien ik verder goede ervaringen heb met deze winkel wilde ik het niet op de spits drijven. De naam van het bedrijf noem ik nog even niet. Eerst maar eens zien hoe ze e.e.a. afhandelen.

Mijn keuze voor de Silvia is gemaakt op basis van de goede reputatie die dit apparaat heeft. Mijn vertrouwen heeft wel een deukje opgelopen, maar als hij na reparatie gewoon 10 jaar zonder problemen
meegaat is dat snel vergeten.

Wordt vervolgd.

30
Zo. 2,5 Weken verder is mijn Silvia terug. Met een nieuwe boiler en boilerpakking. Helaas stond er op de reparatiebon geen vemoedelijke oorzaak vermeld. Nu is het maar gissen naar de oorzaak en hopen dat het geen gebruikersfout is. Dat laatste zou kunnen, maar dan zou het ook geen gevalletje garantie zijn geweest en het is wel als zodanig behandeld.
Al met al heet mijn Silvia langer bij een ander gestaan dan in mijn keuken. Jammer. Zuur. Maar het is niet anders. De winkel waar ik hem (of haar) kocht is Oldenhof in Hilversum. Zoals eerder gezegd was mijn eerste ervaring met de voorlichting, uitleg en aankoop goed. Mijn vertrouwen heeft door dit akkefietje wel een deukje opgelopen. Met name omdat ik zelf de druk er op moest houden om mijn apparaat z.s.m. terug te krijgen. Begin deze week heb ik nog via de telefoon uit moeten leggen dat het onacceptabel zou zijn wanneer de machine langer in reparatie zou staan dan op mijn aanrecht. Jammer dat je dat zelf moet uitleggen.
Gisteren mijn eerste espresso's gezet en die waren redelijk te noemen. Ik moest wel eerst de molen weer opnieuw instellen en bij de derde keer zat ik heel dicht in de buurt. Na 15 seconden begon de espresso wel een beetje 'sputterig' door, maar dat zal denk ik te maken hebben met de verdeling van de gemalen koffie en het aandrukken. Hoe dan ook, er kan weer espresso worden gezet.
Hoewel. Bij Golden Coffee Box woensdag alvast 3 keer 250 gram koffie besteld om het weekend aan de slag te kunnen. Donderdag 1 november geleverd en toen bleek de branddatum van 2 pakjes 4 oktober te zijn: 4 weken oud! Gemaild met de firma Boot en zij gaven de fout toe met de belofte begin volgende week vers gebrande koffie op te sturen. Ik zal nog even laten weten of dat inderdaad als beloofd is afgehandeld.
Tot zover dan maar. Nu maar weer concentreren op het zetten van lekkere espresso.