Re: RE: Re:

22
@3aan schreef:
bobbee schreef:Stoppen met die draaibeweging?
Waarom?
Als ik het goed begrijp, zin die sleufjes eventueel handig om de tamper uit het filterbakje te rukken zonder de puck in het ongerede te zuigen. Nadel is dat je, als je gewend bent de tamper een zwier te geven om zo al draaiende het oppervlak van de puck mooi glad te vegen, je ook dmw die uitgevijlde sleuven de puck in het ongerede brengt.

Adriaan zegt, dat is lastig. Bobbee zegt, je kunt de tamper ook niet draaien. Adriaan zegt, ja maar ik draai graag.

Ja, lastig om daar advies bij te geven.

Tamper zonder sleuf en fijn draaien, tamper met sleuf en stil houwen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: "Decent" merk

23
Ik heb een poosje alleen maar aangedrukt zonder draaibeweging, dan blijft er veel meer los boveop liggen, met draaien daarentegen wordt het wat gladder en geeft een prettigere doorloop.

Nee, ik ga geen defenitie van bovenstaande geven.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re:

24
@3aan schreef:Nee, ik ga geen defenitie van bovenstaande geven.
Ik weet niet waar je op doelt, maar ik heb geen definitie gevraagd, we dwalen af volgens mij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
Tampen met de voorhand is altijd goed, zo krijg je een mooie vlakke tamp. Op de achterhand geeft geen prettige doorloop.

Sorry, ik vergroot de verwarring misschien nu met mijn gevoel voor 'humor'. Dus back on topic maar!

27
bobbee schreef:Die espressomachine...

Espresso Machine

The highest quality espresso machine ever made, now for your home. 0.3°C accurate temperature, pressure profiling, glass and metal construction, touch tablet control. 

Voor onder de 1000 dollar! Kom maar op met deze beloftes! Ik ben benieuwd!
Met een soort iPad erop:

http://decentespresso.com/de1
Making a decent espresso is really difficult

Espresso is very exacting: your water brew temperature and pressure have to be nearly perfect. Off by 2° and your drink will be "acceptable, but not great." At 4° off it'll be "unpleasant." On top of that, you have to be within a few percent of your desired pressure: too far off and you get nasty off-flavors.

This need for precision is why most coffee shops make so-so espresso drinks. Even good coffee shops are often inconsistent. Well performing professional machines are expensive and demand great skill. With most home machines, you don't stand a chance of making a decent espresso. We want to change that.
Ik vind "making a decent espresso" helemaal niet zo lastig, als je goeie bonen hebt, een uitstekende maler en een fijne machine.

Zo'n machine met de iPad op zijn hoofd lijkt me iets dat na 5 jaar lastig is te repareren. Een iPad van 5 jaar terug kun je eigenlijk afschrijven en welk espresso-servicebedrijf in de buurt gaat over 5 jaar zo'n ding opknappen?
Schermafbeelding 2016-07-15 om 23.30.46.png

28
Ik heb een heleboel pagina's van de HB draad hierover gelezen gisteren. Mega interessant, voor 1000 dollar.. tot de aap uit de mouw komt: als je zelf wilt kunnen instellen dan heb je een software update nodig, en dan kost ie 2000! Later komt er een met paddle en alles, die is pas echt leuk, maarja dan gaat ie naar 4000 !?
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)