Re: Weber Key

292
Even een kleine update, van mijn plan om de Key te vergelijken met mijn Olympus is nog niets van in huis gekomen. Ik gebruik voorlopig enkel de Key.
Het is niet dat de koffie lekkerder is (want nog niet vergeleken) maar de workflow ligt me heel goed. En de koffie is natuurlijk lekker.

Ik kan gemakkelijk een maalgraad vinden die werkt en gemakkelijk verzetten tijdens het switchen vd bonen. Het maalsel is goed met de wiper.
Van mij mocht de Key gerust hoger zijn zodat ik een beter zicht heb op het wegnemen vd blind shaker die niet blind is en ook geen shaker is (opvangtrommel). Maar dat ligt mss ook aan het feit dat mijn tafel nogal laag is en niet te vergelijken met de hoogte van een keukenwerkblad.

De Key is trager en stiller en de magneten werken handig. Het is meer een zen-moment voor mij. Tijd voor een kleine reflectie of net een intens aandachtsmoment tijdens het koffiezetten afhankelijk van waar ik op dat moment het meest aan heb.

Zou ik er de normale retail prijs voor over hebben? Ik kan het niet met zekerheid zeggen. Zou ik die nu opnieuw kopen aan de intro-prijs? Ook hier kan ik het niet met zekerheid zeggen. Ik evolueer namelijk en zo ook mijn interesses en spijtig genoeg kosten die allemaal wel iets. En de Key kost veel maar ik ben blij dat ik die vorig jaar betaald heb en er nu kan van genieten.

Ik weet nog er of veel mensen iets aan bovenstaande gaan hebben maar ik wou het toch even laten weten voor mss die ene mens die er iets aan zou kunnen hebben.

Weber Key

295
Mooi nieuws Erik. Benieuwd naar jouw bevindingen.

Ikzelf heb de magic tumbler geïnstalleerd. Toch wel een must met malabar i.v.m. Het statisch maalsel.

Ik ben voornemens om het afdekkapje ter hoogte van de tandwielen/overbrenging te vervangen naar een plexiglas variant. Eens kijken wat dat doet met de look. Wat denken jullie? Afbreuk of een meerwaarde?

Afbeelding

297
De B. Cormorant schreef:Doe wat jij wil, als je het mooier vind dat je kan kijken naar dat onderdeel gewoon doen. Het leven kan simpel zijn, tenzij je partner er tegen is, dan vervalt mijn advies....
Mijn hobby… gunfactor, voorzie daarin geen problemen!

Benieuwd wat andere er van vinden dan kan ik een wat grotere oplage maken. Zal eerst eens het resultaat hier posten.

299
SpargelTarzan schreef:
De B. Cormorant schreef:Doe wat jij wil, als je het mooier vind dat je kan kijken naar dat onderdeel gewoon doen. Het leven kan simpel zijn, tenzij je partner er tegen is, dan vervalt mijn advies....
Mijn hobby… gunfactor, voorzie daarin geen problemen!

Benieuwd wat andere er van vinden dan kan ik een wat grotere oplage maken. Zal eerst eens het resultaat hier posten.
Knap dat je dat überhaupt kan maken. Ik denk dat de meeste zich afvragen wat het kost als je het hier aanbiedt.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

300
De malers lopen allemaal uit de pas.
De Key komt pas in augustus ipv juli en nu kreeg ik ook een mail van Lagom dat de P100 productie problemen kent.
De anodisering lukt niet goed dus de levering van eind augustus wordt uitgesteld.
De big malers allemaal te laat.
Maar ja, deze malers waren te minste bestelbaar!
Andere big malers kan je helemaal niet bestellen....