Inderdaad beide kanten verstelbaar.
Ik ben een doperwt, na het de eerste keer geprobeerd te hebben met mijn oude vingers nooit meer geprobeerd hoe of wat, nu had ik het ding beet met een 'grip-doek' dat ging al een heel stuk beter
Wat betreft de San Marco, 3 kopjes koffie nu om hem in te regelen, ik word er steeds beter in, of de bonen lagen erg dicht tegen elkaar aan qua soort en samenstelling.
En als je hem goed hebt werkt het wel erg fijn hoor, sneller als dit maak je geen bakje espresso (mijn zoon zegt dat zijn Sage Barista Oracle Touch (of zoiets) ) sneller is met auto tampen etc. maar ja, die kost dan ook een paar stuivers meer als mijn setup (350,- qua hardware t.o. 2000,- ) en wat ik zo lees loop je nogal eens tegen beperkingen aan bij dat ding.
De K6 is verkocht, wel voor wat ik er zelf voor betaald heb, ik hoef er niet op te verdienen, en zo is de gratis Hopper van Han ook (gratis) mee gegaan, daar heeft een ander nu weer plezier van.
Hij werd hier door deze en gene te luidruchtig geacht, was te groot en nam te veel plaats in, what ever, jammer hij was prettig om grovere maling voor experimenten met de Aeropress te doen, dat ga ik met de SM niet snel doen, veel te veel gedoe om die dan weer goed te krijgen voor Espresso.
Ik moet maar eens naar een redelijke handmaler kijken voor het Aeropress gebeuren, ook makkelijk op vakantie, een tinnetje bonen mee, de Aeropress en een malertje, en met wat heet water heb je overal koffie..
Nu maar eens verder inlezen over welke PID voor mijn beperkte kunnen nuttig en makkelijk in te bouwen is op de Silvia, en een studie doen om uit te vinden hoe ik de (vermoede) te hoge druk van mijn V1 kan reguleren.
Nog een ding dus voor mijn aankoop lijst (naast een V60 filterhouder
Ik heb het er maar druk mee..
Overigens iemand tips over hoe je snel vaststelt of je je maalschijven moet gaan vervangen? En waar je dan de originele vandaan haalt?