bobbee schreef: ma 04 sep 2023, 11:58
Wat wel leuk is, is dat ik nu eindelijk weet door jouw project waarom al die machines op 15 bar zijn afgesteld af fabriek. Het creëert iets voor het oog; crema laagje.
Ja dat is dus zeker wel grappig. Quickmill is dus eigenlijk het espressomachientje voor Jan modaal die zonder grote portemonnee toch een (voor het oog) acceptable espresso wil zetten!
Maar serieus dit zal ook betekenen, denk ik, dat veel mensen die een espresso proberen te zetten met een dure piston (oops sorry filterdrager) machine die er netjes zo'n 9 bar uit perst met relatief oude (winkelketen)bonen bedrogen uit komen of gewoon niet door hebben dat die koffie prut is. Dus hetzij zichzelf compleet voor de gek houden, hmmm leker bakkie hoor! Hetzij tot de conclusie komen. Een goede espresso zelf zetten is toch niet mijn ding want het lukt mij niet een lekkere espresso met een mooie cremelaag te zetten met zo'n pistonding. Dat laatste is natuurlijk jammer want hierdoor missen ze een leuke hobby en dat eerste is eigenlijk ook gewoon jammer.
Hoe dan ook ik ga het nog wel even zelf onderzoeken. Want ik wil dus ff zelf ervaren dat je met ± 9 bar en verse koffiebonen wel een mooi espressootje kunt zetten die duidelijk beter smaakt dan een mooi Quickmill16bargoedkopebonen espressootje met mooi cremelaagje.
Kortom wordt vervolgt (maar kan ff duren).