Re: Thuismaler upgrade

31
@3aan schreef:Hoeveel vermogen moetje hier wel niet instoppen om een beetje geluid te krijgen?

Afbeelding

Die buitenste 2 wel te verstaan.
2x 25 watt is meer dan genoeg.

Heb vroeger een set Klipsch gehad.Met een oude buizenversterker van 2x10 watt geloof ik klonk dat voortreffelijk. :mrgreen:

32
Dure interlinks is weggegooid geld.Net als die dure strekkerdozen.
Er zijn mensen die leggen matjes onder hun cd's in de speler. :mrgreen: :mrgreen:
Sommigen zetten hun speler op dure gouden pootjes whoeaaaaa. :mrgreen:
Andere leggen kabels van 10000 euro tussen hun versterker en luidsprekers. :mrgreen:

Allemaal weggegooid geld uiteraard.Maar het kan.En het mag. :mrgreen:
Je bedoelt dat jij het hebt getest, maar niet kan horen? Of heb je gewoon een vooroordeel?

Betekent niet dat iemand anders het niet kan horen. Ik heb interlinks van €150 -vind ik best veel geld voor zo'n snoertje- maar ik hoor wel degelijk verschil. En die zekering in mijn stoppenkast kon mijn vriendin horen zonder dat ze wist dat die er in zat (kostte trouwens maar €20).

En weer On topic: ik denk dat mensen veel meer kunnen proeven dan ze denken. Als ze maar gewoon rustig en onbevooroordeeld naar hun zintuigen kunnen luisteren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

33
Spironski schreef:Je bedoelt dat jij het hebt getest, maar niet kan horen?

Betekent niet dat iemand anders het niet kan horen. Ik heb interlinks van €150 -vind ik best veel geld voor zo'n snoertje- maar ik hoor wel degelijk verschil. En die zekering in mijn stoppenkast kon mijn vriendin horen zonder dat ze wist dat die er in zat.

En weer On topic: ik denk dat mensen veel meer kunnen proeven dan ze denken. Als ze maar gewoon rustig en onbevooroordeeld naar zintuigen kunnen luisteren.
Ff off topic.
yep.
Ik heb die kabels van 10000 euro destijds aan mijn installatie gehangen.Ik had een maat die in die business zat.
Samen met mijn vriendin heb ik toen een week lang blindtesten gedaan.er kwam dus geen significant bewijs dat er verschil was.Wilde het zelf toen eigenlijk niet geloven maar was zo.
Thans happy met mijn Magnepannetjes en redelijk zware Denon analoge versterker.
Kabels van 2,50 e per meter. :mrgreen:

Uiteraard is "horen " net zo subjectief als smaken.

Ik hoor verschil tussen magnetostaten en conus speakers .Mijn vriendin weer niet.
Net zo als ik verschil proef tussen een ponte espresso en een Andrea espresso.
Mijn ega noemt dit bullshit. :mrgreen:

34
Oké, dan heb je dus een keer uitgebreid een kabel getest die onchristelijk duur was, maar kon geen verschil horen. Dat geloof ik best. Maar om dan te zeggen dat àlle dure kabels en toevoegingen onzin zijn vind ik wel erg kort door de bocht. Het zou aan zoveel dingen kunnen liggen.

En weer OT: Als we de analogie doortrekken is het volgens jou dus onzin om veel geld aan espresso apparatuur uit te geven, want het restaurant op de hoek heeft een heel dure La Marzocco staan met een K30, maar de koffie is bagger... ;)

We zijn hier natuurlijk ook wel een beetje in een niche bezig. De meeste Nederlanders verklaren ons voor gek dat we een maler kopen van een ettelijke honderden euro's. Zij vinden dat waarschijnlijk hetzelfde als een luidsprekerkabel van €1000 p/m.

En is het wereldschokkend, dat smaakverschil tussen een Vario of een K10? Nee, natuurlijk niet. Het blijft koffie. Maar als je je -zoals wij- eenmaal gaat verdiepen, worden die kleine verschillen hoe langer hoe belangrijker, en ga je het verschil misschien wel genoeg waarderen om er €700 aan uit te geven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

35
Spironski schreef:Oké, dan heb je dus een keer uitgebreid een kabel getest die onchristelijk duur was, maar kon geen verschil horen. Dat geloof ik best. Maar om dan te zeggen dat àlle dure kabels en toevoegingen onzin zijn vind ik wel erg kort door de bocht. Het zou aan zoveel dingen kunnen liggen.

En weer OT: we zijn hier natuurlijk ook wel een beetje in een niche bezig. De meeste Nederlanders verklaren ons voor gek dat we een maler kopen van een ettelijke honderden euro's. Zij vinden dat waarschijnlijk hetzelfde als een luidsprekerkabel van €1000 p/m.

Als we de analogie doortrekken is het volgens jou dus onzin om veel geld aan espresso apparatuur uit te geven, want het restaurant op de hoek heeft een heel dure La Marzocco staan met een K30, maar de koffie is bagger... ;)

En is het wereldschokkend, dat smaakverschil tussen een Vario of een K10? Nee, natuurlijk niet. Het blijft koffie. Maar als je je -zoals wij- eenmaal gaat verdiepen, worden die kleine verschillen hoe langer hoe belangrijker, en ga je het verschil misschien wel genoeg waarderen om er €700 aan uit te geven.
Nee hoor.Ik heb apparatuur op audio beurzen gehoord die tienduizenden euro's kostten en die een gruwelijk mooi geluid gaven.
Ben ervan overtuigd dat apparatuur die veel kost beter geluid kan geven.
Echter moet je steeds meer geld investeren voor steeds kleinere meerwaarde in geluidskwaliteit.

Wat die Marzocco en K30 betreft.Vorige week was ik er weer en het was weer bedroevend. :(
Ik denk dart het toch aan die Rombouts ligt.

36
Wat die Marzocco en K30 betreft.Vorige week was ik er weer en het was weer bedroevend. :(
Ik denk dart het toch aan die Rombouts ligt.
En wat te denken van dat kind van 15 dat de machines bediende? ;)

37
Spironski schreef:Wel erg off topic, maar JVC electrostaten? En die buitenste lijken erg op Klipsch hoornspeakers. Ik meen nu juist dat je daar met weinig vermogen genoeg had?
Dat zijn JVC Magnetostaten, die staan alweer een paar jaar bij een Blinde meneer in Friesland, die kwam luisteren met z'n begeleidster, want anders is een reis vanuit het noorden met OV een ramp, eerst zette ik de JVC's aan met een beetje Chris Rhea, dan een beetje reggae erachteraan, toen wat oude jazz, alles op CD, hij zat lekker te genieten met een Cappuccino en zij een Latte, op een gegeven moment heb ik ze echt de deur uit moeten zetten, heb een karretje geregeld en heb ze daarna op de trein gezet, dat manneke bleef bellen, was meer dan tevreden en moest er elke keer weer over oreren.

De hoorns zijn hoekhoorns van een Duitse ontwerper met 18" JBL's erin daarboven liggen houten IWATA hoorns, ook met een JBL driver de 2482 = een monster van 13 kilo met Phenolic diaphragma.

Afbeelding

Daarboven liggen nu een paar EV's ST350A hoorns, het geheel is passief gefilterd met JBL 3160 voor het laag met het mid/laag en voor het mid/laag met het hoog een JBL 3105, alles speakers en filters uit het JBL pro segment.

Je raad het al. slechts een 2 x 3 watt buizenversterker doet de versterking en die kan ik echt niet vol opendraaien want wordt je gillend gek, maar wel een verschrikkelijk mooi geluid, ik heb al van alles aan weergevers gehad maar deze gaan niet meer weg, ik trouwens vandaag op de rommelmarkt een schitterende voorversterker gescoord compleet met externe voeding + reserve voeding het was de nr2 uit de serie van DNM made in England, google maar eens, de huidige pre koop je een dikke KvdW voor. en bij diezelfde kraam ook een Ortofon PSU Gold element kompleet in houten kistje. mijn dag / week / maand / ... is weer goed :mrgreen:

Ik heb het idee dat met die steentjes op de kabels er toch een bron van waarheid in schuilt, Kralen worden vaak van steen gemaakt, en op heel veel kabels worden ferriet-kralen gebruikt al dan niet op elke ader of een grote ferriet over het geheel en dit wordt dan vaak voorzien met een stevige harsgevulde krimpkous met een pakkende tekst, wat je de wereld beloofd.
Deze aanpassingen doen wel degelijk iets in het elektromagnetische gebeuren, maar wonderen `??

PS het is niet helemaal Off Topic, zie de geserveerde versnaperingen ;)
Laatst gewijzigd door @3aan op zo 29 mei 2011, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

39
Ik raakte het al aan in de vorige post: zodra je dat konijnenhol ingaat kom je in een andere wereld. En dat gaat voor hifi net zo op als voor koffie. Of noem om het even wat.
Je laat dan veel mensen achter die het maar overdreven vinden, maar er is veel plezier te beleven aan die "kleine" dingen.

40
Verschil tussen koffie en hifi apparatuur is dat koffie koffie is.(goeie zin :D )
Hifi apparatuur blijft een slap aftreksel van life muziek .Hoeveel geld je er ook instopt. :mrgreen:

Diezelfde gast van die audiokabels had ooit Zware B&W kasten van iets van 20000 euro staan.ik moest komen luisteren want nu klonk een piano als een echte piano volgens hem.

Hij had er een paar monoblokken met stofzuigerslangen voor staan.

Jammer genoeg was ik een week ervoor bij een tuinconcert van Wibi Soerjadi geweest en zijn set klonk dus NIET als een echte piano.

Zelf toeter ik op een trompet en de klank van mijn trompet wordt ook niet benaderd door mijn set.Niet door mijn Tannoy 700 en ook niet door mijn magnepans.

Luidsprekermuziek is een Nespresso.
Life is een Bezzera espresso.