2x 25 watt is meer dan genoeg.
Heb vroeger een set Klipsch gehad.Met een oude buizenversterker van 2x10 watt geloof ik klonk dat voortreffelijk.
2x 25 watt is meer dan genoeg.
Je bedoelt dat jij het hebt getest, maar niet kan horen? Of heb je gewoon een vooroordeel?Dure interlinks is weggegooid geld.Net als die dure strekkerdozen.
Er zijn mensen die leggen matjes onder hun cd's in de speler.![]()
Sommigen zetten hun speler op dure gouden pootjes whoeaaaaa.
Andere leggen kabels van 10000 euro tussen hun versterker en luidsprekers.
Allemaal weggegooid geld uiteraard.Maar het kan.En het mag.
Ff off topic.Spironski schreef:Je bedoelt dat jij het hebt getest, maar niet kan horen?
Betekent niet dat iemand anders het niet kan horen. Ik heb interlinks van €150 -vind ik best veel geld voor zo'n snoertje- maar ik hoor wel degelijk verschil. En die zekering in mijn stoppenkast kon mijn vriendin horen zonder dat ze wist dat die er in zat.
En weer On topic: ik denk dat mensen veel meer kunnen proeven dan ze denken. Als ze maar gewoon rustig en onbevooroordeeld naar zintuigen kunnen luisteren.
Nee hoor.Ik heb apparatuur op audio beurzen gehoord die tienduizenden euro's kostten en die een gruwelijk mooi geluid gaven.Spironski schreef:Oké, dan heb je dus een keer uitgebreid een kabel getest die onchristelijk duur was, maar kon geen verschil horen. Dat geloof ik best. Maar om dan te zeggen dat àlle dure kabels en toevoegingen onzin zijn vind ik wel erg kort door de bocht. Het zou aan zoveel dingen kunnen liggen.
En weer OT: we zijn hier natuurlijk ook wel een beetje in een niche bezig. De meeste Nederlanders verklaren ons voor gek dat we een maler kopen van een ettelijke honderden euro's. Zij vinden dat waarschijnlijk hetzelfde als een luidsprekerkabel van €1000 p/m.
Als we de analogie doortrekken is het volgens jou dus onzin om veel geld aan espresso apparatuur uit te geven, want het restaurant op de hoek heeft een heel dure La Marzocco staan met een K30, maar de koffie is bagger...![]()
En is het wereldschokkend, dat smaakverschil tussen een Vario of een K10? Nee, natuurlijk niet. Het blijft koffie. Maar als je je -zoals wij- eenmaal gaat verdiepen, worden die kleine verschillen hoe langer hoe belangrijker, en ga je het verschil misschien wel genoeg waarderen om er €700 aan uit te geven.
En wat te denken van dat kind van 15 dat de machines bediende?Wat die Marzocco en K30 betreft.Vorige week was ik er weer en het was weer bedroevend.
Ik denk dart het toch aan die Rombouts ligt.
Dat zijn JVC Magnetostaten, die staan alweer een paar jaar bij een Blinde meneer in Friesland, die kwam luisteren met z'n begeleidster, want anders is een reis vanuit het noorden met OV een ramp, eerst zette ik de JVC's aan met een beetje Chris Rhea, dan een beetje reggae erachteraan, toen wat oude jazz, alles op CD, hij zat lekker te genieten met een Cappuccino en zij een Latte, op een gegeven moment heb ik ze echt de deur uit moeten zetten, heb een karretje geregeld en heb ze daarna op de trein gezet, dat manneke bleef bellen, was meer dan tevreden en moest er elke keer weer over oreren.Spironski schreef:Wel erg off topic, maar JVC electrostaten? En die buitenste lijken erg op Klipsch hoornspeakers. Ik meen nu juist dat je daar met weinig vermogen genoeg had?
Schitterend! Daar geniet je toch van!@3aan schreef:
PS het is niet helemaal Off Topic, zie de geserveerde versnaperingen
Terug naar “Koffiemolens & malers”